-
Data: 2022-02-22 16:08:48
Temat: Re: Korelacja
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Tue, 22 Feb 2022 14:38:06 +0100, Shrek wrote:
> W dniu 22.02.2022 o 13:44, J.F pisze:
>> No to ma. Przed mostem jest tabliczka "nosnosc 2t" .. i niech sie
>> teraz fryzjer zastanawia, czy jego elektryczna terenowka przejedzie.
>> Wazy 1990kg plus fryzjer.
>
> Teraz trzymając się analogii do mostu, to mamy sytuację, że fryzjer
> jedzie autobusem (nie jako kierowca;)) i widzi drewniany mostek, a przed
> nim znak ograniczenia do 40t. I może nie jest inżynierem od mostu ale ma
> prawo odczuwać niepokój, czy to zero przy czterdziestce to ktoś
> domalował, czy może ktoś (w teorii mądrzejszy od niego) swoją robotę
> jednak spierdolił:)
Sluszna uwaga ... aczkolwiek w USA duzo bylo drewnianych i pociagi po
nich jezdzily :-)
https://en.wikipedia.org/wiki/Goat_Canyon_Trestle
> Inna analogia - robiły się swego czasu dwa boeingi 737-max. Niby może
> się zdarzyć, no ale podejrzane. Ludziska zaczęły się niepokoić, ludzie
> niechętnie tym latali, niektórzy nawet bilety chcieli zwracać.
>
> Oczywiście linie lotnicze odpowiadały (zgodnie z prawdą) że przecież
> samolot certyfikowany, nie takie umysły nad tym myślały i żeby paxy nie
tez sluszna uwaga.
> pierdoliły bo znają się jak fryzjerzy na awiacji. I potem samoloty
> uziemniono i zaczęto sprawdzać. Okazało się, że boeing dodał ficzer o
No ale jednak nie paxy uziemily.
> którym nie wspomniał pilotom (bo po co im ta wiedza - wszak oni nie
> inżyniery lotnictwa).
Sprawdzic czy nie
https://wbmil.prz.edu.pl/stacjonarne/lotnictwo-i-kos
monautyka
Inzynier pilot, mgr kosmonauta :-)
Ale fakt, ze pełno te samoloty maja roznych zaleznosci ... i nie
zawsze sie o nich mowi pilotom ...
> Oczywiście miało to drugie dno - jakby wpisać w
> manual to niektórzy by się zaczęli zastanawiać, czy ten nowy typ jest
> rzeczywiście starym tylko lepszym czy jednak nowym typem i trzeba
> szkolenia pilotów na nowy typ robić - a to był podstawowy argumnet -
> mamy mnóstwo pilotów ze szkoleniami na B737 new generation, więc jak na
> maxa nie będzie potrzebne szkolenie typu to jesteśmy w domu.
A z drugiej strony ... czy to nie pojdzie, a moze nawet powinno pojsc
w te strone, ze pilotuje sie podobnie, a komputery zalatwiaja
podobienstwo.
> Zaczęto sprawdzać proces certyfikacji i okazało się... że boeing
> certyfikował sam siebie i tylko papiery do FAA wysyłał a oni brali to za
> dobrą monetę, bo przecież badanie się odbyło i kto ma to lepiej
> sprawdzić jak sam producent.
Tak po prawdzie ... jak mialby FAA sprawdzic dluzszy program ...
> Potem zaczęto szarpać boeinga i okazało się, że w samym boingu nie było
> wcale zgodności co do tego czy to jest dobrze zrobione. Z tego co
> pamiętam pilot odpowiedzialny za certyfikację zgłaszał swoje
> zastrzeżenia, że to po łebkach ale zarząd był innego zdania i
> certyfikacja wewnętrzna przeszła, a za nią klepnąło FAA. W końcu łebscy
> inżynierowie to zaprojektowali (ale przoczyli fakt, że trzy rurki pitota
> w jakimś celu w samolocie są i korzystali z odczytów tylko z jednej).
> Skończylo się na dwuletnim uziemieniu maxów, zmianą procesu certyfikacji
> i nieprzyjemnościami dla tej właśnie osoby co miała wątpliwości.
Jak pamietasz - nie pierwsze to uziemienie w ostatnim okresie.
Boeing jakos to przetrwal.
> Więc wiara w nieomylonść oraz zwłaszcza w obiektywizm ludzi na
> odpiwednich stanowiskach jest mocno przereklamowana. Zwłaszcza jak są
> oni poniekąd zainteresowani żeby "w papierach było dobrze" przecież i
Taa - afera diesli VW :-)
> Jest jeszcze jeden smaczek. Prezes boeinga pewnie w największym stopniu
> odpowiedzialny za te dwa maxy na ziemi odszedł przez nikogo
> nieniepokojony i zgarnął przy okazji dużą odprawę. Więc nie dość że
> pokusa i presja jest to jak widać odpowiedzialność ludzi którzy o takich
> rzeczach naprawdę decydują jest iluzoryczna. Co również wpływa na to w
> którą stronę się im opłaca piłkę kopać.
A kogos z VW chcą sadzać.
Niemiec, nie ma znajomosci w USA, USA nie ma tez interesu VW chronic
:-)
https://www.nytimes.com/2020/06/17/business/VW-diese
lgate-arrest-croatia.html
https://www.dw.com/en/volkswagen-dieselgate-scandal/
a-54208154
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.02.22 16:17 Shrek
- 22.02.22 16:20 J.F
- 22.02.22 16:21 Tomasz Kaczanowski
- 22.02.22 16:23 Tomasz Kaczanowski
- 22.02.22 16:34 J.F
- 22.02.22 16:53 Kviat
- 22.02.22 17:05 Kviat
- 22.02.22 17:39 Shrek
- 22.02.22 17:42 Shrek
- 22.02.22 18:01 Shrek
- 22.02.22 18:02 Kviat
- 22.02.22 18:12 Shrek
- 22.02.22 20:38 Shrek
- 23.02.22 03:56 Marcin Debowski
- 23.02.22 04:45 Marcin Debowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prawo u polaczków
- Re: "Pięć piw" w Auschwitz izraelskiego nastolatka
- Czyli się da
- Re: "Pięć piw" w Auschwitz izraelskiego nastolatka
- Re: "Pięć piw" w Auschwitz izraelskiego nastolatka
- Re: lider unieważnionych wyborów niedopuszczony do powtórki
- Prawo "gminne"
- oszustwo na kupno auta
- stopcham - odznaka policyjna
- Re: Czy to była Polska Dywizja Waffen SS? [SS Galicja]
- Zaniepokojeni mieszkańcy
- Teraz kolej na studentów
- Re: Czy to była Polska Dywizja Waffen SS? [SS Galicja]
- Narkotyki na Uniwersytecie
- Gdy ministrowie sa golodupcami
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Prawo u polaczków
- 2025-03-11 Re: "Pięć piw" w Auschwitz izraelskiego nastolatka
- 2025-03-10 Czyli się da
- 2025-03-10 Re: "Pięć piw" w Auschwitz izraelskiego nastolatka
- 2025-03-10 Re: "Pięć piw" w Auschwitz izraelskiego nastolatka
- 2025-03-09 Re: lider unieważnionych wyborów niedopuszczony do powtórki
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-07 oszustwo na kupno auta
- 2025-03-06 stopcham - odznaka policyjna
- 2025-03-06 Re: Czy to była Polska Dywizja Waffen SS? [SS Galicja]
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-04 Teraz kolej na studentów
- 2025-03-03 Re: Czy to była Polska Dywizja Waffen SS? [SS Galicja]
- 2025-03-03 Narkotyki na Uniwersytecie
- 2025-03-03 Gdy ministrowie sa golodupcami