  • Data: 2006-03-02 17:05:18
    Temat: Re: Kompensata.
    Od: "oMULEc" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rozumiem, ze do konca marca trwa okres wypowiedzenia? W takim razie
    > najprawdopodobniej nie mozesz bez zgody wynajmujacego potracic kaucji z
    > czynszem, gdyz nie sa spelnione wszystkie ustawowe wymogi kompensaty z
    > art.
    > 498 kc(kaucja nie jest jeszcze wymagalna)

    Dzieki za szybka odpowiedz, tylko mnie chodzilo o mniej formalne
    zagadnienie. Jesli nie zaplace czynszu, umowa jest i tak rozwiazana i do
    konca marca trwa okres wypowiedzenia, to czy ostatniego marca (wymagalnosc
    kaucji) taka kompensata moze prawnie miec miejsce? Rozumiem, ze wynajmujacy
    moze mi naliczyc odsetki, ale wole to niz brak zwrotu kaucji :(
    Co w takim przypadku? Powinienem go poinformowac jak zwrot kaucji stanie sie
    wymagalny, zeby sobie to skompensowal z naleznoscia za wynajem?

    Druga kwestia to jego mozliwosci zatrucia mi zycia do konca marca. Moze
    zmienic zamki, utrudnic mi korzystanie z lokalu lub cos innego? Do takich
    spraw chyba konieczny jest wyrok sadu (zabezpieczenie naleznosci), czy cos
    takiego wogole moze miec miejsce kiedy kaucja przewyzsza wysokosc zobowiazan
    (kaucja 14 tys zl, ostatni czynsz za wynajem - 7 tys zl.)

    A na marginesie (wlasnie jestem po burzliwej rozmowie z nim), postraszyl
    mnie, ze jak do jutra nie zaplace, to wysyla mi pismo, ze zaczyna naliczac
    odsetki jak przy kredycie lombardowym :)

    Pozdrawiam
    Szymon