  • Data: 2006-03-03 19:47:07
    Temat: Re: Kompensata.
    Od: "oMULEc" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Art. 671. § 1. Przysługujące wynajmującemu ustawowe prawo zastawu wygasa,
    > gdy rzeczy obciążone zastawem zostaną z przedmiotu najmu usunięte.

    Czy mam rozumieć, że jeśli w jakikolwiek sposób uda mi się je wynieść
    (szturmem?) to prawo zastawu wygaśnie?
    Czy może w drugą stronę - jeśli wynajmujący wyniesie ruchomości najemcy
    poza lokal to staje się złodziejem, bo prawo zastawy wygasa?
    Pytanie pomocnicze - czy powinien mi złożyć oświadczenie, że ustanawia taki
    zastaw?

    > § 2. Wynajmujący może się sprzeciwić usunięciu rzeczy obciążonych zastawem
    > zatrzymać je na własne niebezpieczeństwo, dopóki zaległy czynsz nie
    > będzie
    > zapłacony lub zabezpieczony. [...]

    Rozumiem, że może mi zabronić takiego działania, tylko nie bardzo
    praktycznie widzę możliwość - co rano ma mi otwierać lokal i nadzorować czy
    nic nie wynoszę i na fajrant zamykać? Jak widzę nie ma możliwości, żeby je
    sobie wyniósł.

    Daj znać jeśli błądzę. Język znam, z interpretacją bywają problemy -
    szczególnie prawa ;)

    Pozdrawiam
    Szymon