  • Data: 2006-03-04 08:16:38
    Temat: Re: Kompensata.
    Od: "oMULEc" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No wlasnie zd. m. nie. Taka wykladnia prowadzilaby do absurdalnych
    > skutkow,
    > co zreszta sam zauwazyles w poscie. Dlatego intepretowalbym przepis w
    > tym
    > kierunku - jesli najemca ma nadal dostep do lokalu to wynajmujacy
    > moze
    > przechowywac rzeczy u siebie, a zastaw utrzymuje sie.

    > nie, albowiem zastaw powstal z mocy prawa.

    Tylko czy to nie rodzi takze absurdalnej sytuacji? Wynajmujacy wynosi
    ruchomosci najemcy poza lokal, moze je uszkodzic. Co gorsza jesli wyniesie
    je bez wiedzy najemcy, to moim zdaniem dziala bezprawnie. Przeciez jesli
    zastaw dziala z mocy prawa i nie wymaga dokumentacji (spis chociazby) to
    moze potem nie przyznac sie ze je wynosil - jesli wyniesie je bez wiedzy
    najemcy. Wydaje mi sie, ze wynajmujacy korzystajac z prawa zastawu bierze na
    siebie odpowiedzialnosc za te ruchomosci i powinno to byc jakos bardziej
    oficjalnie przeprowadzone, w szczegolnosci jesli wynosi je z wynajmowanego
    lokalu. Zastanawiam sie nad dodatkowa sprawa - jesli ruchomosci przynosza mi
    dochod. Gdzies tam dzwoni, ze jesli ruchomosc przynosi korzysc (np.
    narzedzia pracy najemcy) to moze wynajmujacy ktory korzysta z prawa zastawu
    odbiera najemcy mozliwosc czerpania tych korzysci, lub moze sam je czerpac.
    Prawo do zastawu na ruchomosciach w najmie lokalu nic tu nie mowi chyba,
    moze gdzies indziej cos jest?

    Pozdrawiam
    Szymon