  • Data: 2006-03-03 20:10:31
    Temat: Re: Kompensata.
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl> szukaj wiadomości tego autora

    oMULEc pisze:

    > Czy mam rozumieć, że jeśli w jakikolwiek sposób uda mi się je wynieść
    > (szturmem?) to prawo zastawu wygaśnie?

    Tak

    > Czy może w drugą stronę - jeśli wynajmujący wyniesie ruchomości najemcy
    > poza lokal to staje się złodziejem, bo prawo zastawy wygasa?

    No wlasnie zd. m. nie. Taka wykladnia prowadzilaby do absurdalnych skutkow,
    co zreszta sam zauwazyles w poscie. Dlatego intepretowalbym przepis w tym
    kierunku - jesli najemca ma nadal dostep do lokalu to wynajmujacy moze
    przechowywac rzeczy u siebie, a zastaw utrzymuje sie.

    > Pytanie pomocnicze - czy powinien mi złożyć oświadczenie, że ustanawia taki
    > zastaw?

    nie, albowiem zastaw powstal z mocy prawa.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov