  • Data: 2006-03-22 10:45:11
    Temat: Re: Kafka w polskim sądzie
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2006-03-21, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Przepustki na rozprawę? Na rozprawę z aresztu czy więzienia doprowadza
    > policja.

    No właśnie na tym polega kafkowatość polskiego sądownictwa. Dres
    siedzi w areszcie, ma iść na rozprawę, a tu zamiast dresa doprowadzić
    za kreszowy dresik na sale, daje mu się przepustkę. Trzeba być
    debilem, żeby sądzić, że jak dres dostanie przepustkę z więzienia, to
    spędzi ją na sali sądowej.

    > Jestem pewny że nieprecyzyjnie opisałaś stan faktyczny. Sąd ma środki by
    > postawić wszystkich do pionu.

    Chyba nigdy nie miałeś żadnego procesu:) To co się tam dzieje do jest
    Mrożek, Kafka, Ionesco i Becket w jednym:) To są zgrywy. Pan mecenas
    czyta sobie ostentacyjnie gazetę, pani sędzia zbiera papiery, zaczyna
    wychodzić, ale jeszcze przed wyjściem rozgląda się po sali i pyta: "A
    pan to kto?" "No ja jestem ten pokrzywdzony" :) Zapada wyrok w sprawie
    tego wyłączonego: zawiasy i 500zł grzywny i zamykamy księgi. Na co
    pokrzywdzony: zaraz, zaraz a wyrównanie szkody i odpowiedź: "No tak, w
    sumie to logiczne" :)
    Pokrzywdzony traktowany jest tam jak zło konieczne, nikt go nie
    zauważa i ma się wrażenie, że wcale nie chodzi o to, że ktoś na kogoś
    napadł i coś tam ukradł, a chodzi o to, że dzięki temu banda obiboków
    (w tym dwie śnięte pani ławnik) ma co robić i w ich interesie jest,
    żeby to wszystko się ciągnęło i ciągnęło. Panowie mecenasi mogą
    wyciągać pieniądze od klientów, pani prokurator ma sprawę, którą
    praktycznie od 5 lat się nie zajmuje (na ostatniej rozrawie
    powiedziała słownie DWA słowa: "Cztery lata").

    A ty mi mówisz, że nieprezycyjnie opisałam:) Od 5 lat wyznaczane są
    kolejne rozprawy (tak co 2-3 miesiące) i kolejne rozprawy się nie
    odbywają, bo zawsze któryś z dresów się nie stawi. Koniec, kropka.

    > Skarga do prezesa sądu/przewodniczącego wydziału.

    Pomoże, czy zaszkodzi? Czy to tak jak poskarżyć się lekarzowi na
    innego lekarza?

    > Lepiej napisać jak w pkt 4. Skargi zazwyczaj trafiają z góry na dół,
    > czyli do sądu.

    Mam pozytywne doświadczenia z rzecznikiem praw obywatelskich, a od 3
    lat również znajomości:) Na początek wypytam znajomego.

    > Należą się odsetki od dnia popełnienia przestępstwa.

    Czy sędzia musi o tym wspomnieć w wyroku? Czy jeśli mówi "Należy się
    100zł, zgodnie z oceną poniesionych strat przez poszkodowanego", tzn.,
    że należy się 100zł, czy 100zł plus odsetki.

    > Za mało danych.

    Chętnie dostarczę więcej, ale tak dużo więcej to ich nie ma, a i nie
    o wszystkich wiemy.

    I jeszcze jedno: wszelki kontakt sądu z pokrzywdzonym miał się odbywać
    przez skrytkę pocztową, adres został utajniony, natomiast
    zawiadomienia o rozprawach przychodzą jednak do domu. Co z tym zrobić?

    Renata