  • Data: 2008-02-22 06:12:38
    Temat: Re: Jak zmotywować zleceniobiorcę
    Od: Dominik & Co <D...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

    poreba napisał(a):

    > Ale dopuszczasz sytuację, że zlecenie opiewało na
    > kwotę 3000 a rozmiar prac (zgodnie z umową) został
    > zredukowany do zakresu wartego jedynie 1000? OP
    > trochę za mało napisał, nie bardzo wiadomo
    > dlaczego dostał jedynie część umówionej zapłaty
    > zapłaty.

    Wielokrotnie zadawałem zleceniodawcy pytanie, czy
    - jeśli nie jest zadowolony z mojej pracy- chce zrezygnować,
    na co słyszałem "ależ oczywiście, że nie! Wkrótce się skontaktuję,
    omówimy szczegóły". Ale po czwartej takiej odpowiedzi dałem
    sobie spokój... Więc może i wykonałem pracę za 1000 zł
    (choć IMO za więcej- może nie 3000 ale 2000 spokojnie, wg
    zakresu prac omawianego przy umowie), zapłacone było "z dołu"
    ze sporym opóźnieniem.

    BTW mam nauczkę, że na takie rzeczy podpisuje się umowę o dzieło,
    jasno precyzując wymagania :-) Ale za naukę też się płaci,
    więc do nikogo nie mam pretensji :-)

    Nie upieram się przy narzucaniu swoich usług i przekonywaniu
    zleceniodawcy "umawialiśmy się na 3000, gdzie reszta?", chciałbym tylko,
    żeby PIT odzwierciedlał rzeczywistość.

    Stąd pytanie: można tego PITa sprostować? Dużo z tym zachodu?
    I jakich argumentów użyć wobec zleceniodawcy?

    Rozumiem, że jeśli podatek jest prawidłowo odprowadzony od
    kwoty 3000, US nie będzie się człowieka czepiał i to jest
    cywilny spór między nami?

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP