  • Data: 2008-02-25 10:35:56
    Temat: Re: Jak zmotywować zleceniobiorcę
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dominik & Co wrote:

    > No właśnie to mnie zastanawia- bo może mógł wliczyć w koszt 1000 zł
    > a podatek odprowadzić od 3000- i to wszystko jest OK i legalnie?

    Jeżeli tak zrobił, to jest to IMHO legalne. Jedynie pewnie jakaś
    nierzetelność ksiąg itd....

    Bardziej jednak prawdopodobne jest że wrzucił w koszty 3000 i zapłacił
    podatek od 3000, a to po zastanowieniu się - jest uszczupleniem podatku
    należnego państwu.

    Bo od umowy o dzieło płaci najprawdopodobniej podatek "10%", góra "16%". A
    normalnie od tych 3000 zapłaciłby 19%.

    No chyba że ma kosztów i tak więcej niż przychodów, wtedy dalej to IMHO by
    było legalne.

    A pranie pieniędzy to tak na chłopski rozum nie może toto być, jako że do
    prania pieniędzy odbiorca (czyli ty) musiałby być w to zaangażowany. A
    przecież wiedziałbyś o tym :D

    p. m.