  • Data: 2008-02-23 10:15:00
    Temat: Re: Jak zmotywować zleceniobiorcę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 22 Feb 2008, Dominik & Co wrote:

    > Nie wystawiałem rachunku. A sama umowa, podpisana, mu do tego
    > (wrzucania w koszt) nie wystarczy?

    Znaczy jak się umówimy, że zapłacę Ci 5000 zł, to mogę na podstawie tego
    żeśmy się umówili uznać je za koszt?
    Optymista z Ciebie ;)
    Umowa NIE DOWODZI, że ZOSTAŁA WYKONANA, a w szczególności nie dowodzi,
    że ZOSTAŁ PONIESIONY KOSZT!
    Ale wcale się nie zdziwię, jak jeden z drugim coś zaliczy w koszty na
    podstawie "gołej" umowy, bo ludzie miewają różne pomysły.

    Hm... Jak to "nie jest"?
    A co stanowi podstawę opodatkowania??
    Nie kwalifikuje się toto pod jakieś pranie pieniędzy albo co?

    No dobra, więc nie ma wykroczenia polegającego na uszczupleniu podatku
    z tytułu wynagrodzenia.
    Z tego IMO nie wynika, że nie ma żadnego wykroczenia.
    Pytaniem jest: co stało się z pozostałymi pieniędzmi?

    > No właśnie to wydaje mi się najbardziej prawdopodobne.
    > A 3000, bo tyle było na umowie, która jest jedynym dokumentem całej sprawy
    > (pomijając wyciągi bankowe).

    I umowa z owymi wyciągami może już nadawać się na "dokument poniesienia
    kosztu". Raczej na kwotę z wyciągów (nawet, jeśliby była wyższa niż
    kwota z umowy!) niż na kwotę z umowy.

    pzdr, Gotfryd