    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak zastrzec prawa autorskie?
    Date: Fri, 9 Feb 2007 11:04:55 +0100
    <op.tm3eeolrrgp2nr@sempron>
    <1...@p...googlegroups.com>
    <1...@s...googlegroups.com>

    On Wed, 7 Feb 2007, m...@w...pl wrote:

    > ok. Przyznaje racje, bo wczytalam sie w zawartosc strony dopiero po
    > tym jak napisalam sorki :p

    ...ale najpierw inni oberwali za "filozofowanie" :P
    Wrr....

    > ale tak czy inaczej nadal szukam firm
    > zajmujacych sie podobnie jak "Centrum Certyfikacji" wydawaniem
    > certyfikatow, tyle ze nie na elektroniczne podpisy, a na projekty
    > "know-how".. albo w skrocie- nie ma, to moze odnalazlam nisze rynkowa

    Zastanów się nad jednym: a co komu przyjdzie z takiego "certyfikatu"?

    Czy przetłumaczenie powyższego pomysłu na zbieranie pomysłów :) w taki
    sposób: "rozważasz czy opłacalna byłaby działaność polegająca na
    WYŁUDZANIU opłat za prawnie nieprzydatne papierki" - da Ci do myślenia? ;)

    Popatrz na to tak (czytałem kolejny Twój post): oczywiście, mozesz się
    umówić "z kimś", że *ON* po zapoznaniu się z Twoim pomysłem (albo
    ogólniej: zaprezentowanym z Twojej bazy) zapłaci, jeśli z niego skorzysta.
    Ale pozostaje jeszcze taki drobiazg, jak sprawa pi razy oko 7 miliardów
    ludzi którzy NIE podpisali z Tobą takiej umowy i NIC ich nie wiąże.
    Łapiesz? :)
    Aby uzyskać *prawną* ochronę, czyli móc wyegzekwować "prawa z pomysłu"
    od *każdego* (niemal, bo wyłączenia i tak istnieją), musisz ze swojej
    strony spełnić określone warunki.
    A należą do nich:
    1. wykonanie *działającego modelu* takiego "pomysłu"
    2. wpisanie opisu przedstawiającego na czym oparty jest "pomysł" do
    publicznie dostępnej bazy, tak żeby każdy mógł sprawdzić zarówno czy
    Twój "pomysł" działa jak i sprawdzić czy przypadkiem sam z niego
    nie korzysta bez Twojej zgody :) - więc opis nie może być "bez
    szczegołów" (w szczególności - istota "pomysłu" musi być ujęta,
    choć patent przynoszący kokosy nie jest oparty na zablokowaniu
    tego co NAPRAWDĘ się wykoncypowało, ale możliwie wysoko postawionego
    założenia *nadrzędnego*!)
    3. niewątpliwie zapłacenia za powyższe :O

    > i zabieram sie do takowego tworzenia :)

    Najpierw przemyśl, co Ci zrobią tacy co zapłacą za "wpis do bazy", jak
    się okaże że ani Ty ani oni nie możecie nic zrobić tzw. "podmiotom
    trzecim" korzystającym z "pomysłów zarezerwowanych" :)

    pzdr, Gotfryd