    From: "MałGosia" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak wyczyścić hipotekę z 1932 roku?
    Date: Tue, 3 Jun 2008 09:22:14 +0200
    <g1p8p5$k9q$1@news.onet.pl> <g1p94r$iu4$1@inews.gazeta.pl>
    <g1p9q5$mh3$1@news.onet.pl> <g1pben$nm$1@inews.gazeta.pl>
    <g1ppr3$4qh$1@news.onet.pl> <g1qj0u$t4p$2@inews.gazeta.pl>
    <g1qvkv$326$1@news.onet.pl> <g1r0uq$74o$1@inews.gazeta.pl>
    <g1r8mp$mmo$1@news.onet.pl> <g1rchq$29c$1@inews.gazeta.pl>
    <2...@e...googlegroups.com>
    <g1udrf$8fd$1@inews.gazeta.pl>
    <f...@c...googlegroups.com>
    <g1un0v$m2f$1@inews.gazeta.pl>
    <5...@w...googlegroups.com>
    <g1uo7q$n92$1@inews.gazeta.pl>
    <a...@m...googlegroups.com>
    <g1uqcu$bjr$1@inews.gazeta.pl> <g20c85$80g$2@news.onet.pl>
    <g20o4c$m48$1@inews.gazeta.pl> <g20q7m$usc$1@achot.icm.edu.pl>
    <g20sp2$uvb$1@news.onet.pl>

    Rex napisał
    > Dlatego też zanim złożę w sądzie te formularze, chcę w jakiś sposób
    > wyczyścić starą hipotekę. W sądzie powiedziano mi, że muszę w tym
    > celu złożyć wniosek. Tym razem chodzi o wniosek pisany "ręcznie"
    > (przepraszam za nie-prawniczy język) - tzn. nie w formie formularza.

    Wobec tego nie bardzo rozumiem dlaczego wniosek ma byc "reczny", skoro
    zgodnie z rozporzadzeniem w sprawie prowadzenia ksiag elektronicznych
    jedyna dopuszczalna forma wniosku to formularz. Ja na Twoim miejscu
    zadanie wykreslenia hipoteki z ksiegi macierzystej umiescilabym na tym
    formularzu KW-Zal tam gdzie sa zadania do dzialu IV.

    > Czy mogę teraz, już po sprawie, złożyć wniosek w którym "wnoszę o
    > wykreślenie hipoteki z księgi macierzystej - jako bezprzedmiotowej"?

    Tak wlasnie napisz w formularzu. I zaszpanuj i powolaj rozporzadzenie,
    ktore zapodal w poscie michal.godlewski ;)
    (czyli par 4, pkt.2 Rozporzadzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 14
    lipca 1986 r. w sprawie prowadzenia ksiąg wieczystych założonych przed
    dniem 1 stycznia 1947 r. oraz utraty mocy prawnej niektórych takich
    ksiąg, Dz. U. 86.28.141)

    pozdrawiam
    Gosia