  • Data: 2008-06-03 12:08:00
    Temat: Re: Jak wyczyścić hipotekę z 1932 roku?
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rex napisał
    > W Wydziale Ksiąg Wieczystych kierowniczka sekretariatu powiedziała
    > mi, że wyczyszczenie księgi wieczystej muszę załatwić w Wydziale
    > Grodzkim. Tam mi powiedziano, że żeby wyczyścić księgę muszę złożyć
    > "Wniosek o złożenie do depozytu sądowego kwoty ....." i we wniosku
    > mam opisać całą sprawę. O żadnym formularzu kobieta z którą
    > rozmawiałem nie wspomniała. Wynika stąd, że chodzi o wniosek pisany
    > "ręcznie".

    Ja caly czas mowie o formularzach obowiazujacych w sadzie
    wieczystoksiegowym. Z tego, co piszesz wynika, ze kierowniczka
    potraktowala sprawe rutynowo i martwi mnie, ze kobieta nie ma pojecia
    o czym mowi i odsyla Cie bez sensu do wydzialu grodzkiego. Gdyby
    wierzycielem byl Skarb Panstwa to jeszcze mialoby to sens, ze Cie tam
    odeslala, ale to byla prywatna firma - tak przynajmniej wynika z tego
    co napisales.

    > W jakim polu formularza KW-ZAL należy wpisać zadanie wykreślenia
    > hipoteki z księgi macierzystej? Nie mogę znaleźć takiego miejsca.
    > (wcześniej dziwiłaś się, że nie pytam w jakiej części formularza
    > umieścić informacje, które chcę napisać we wniosku, więc teraz pytam
    > :) )

    Tak.. troche z rutyniarstwa przeoczylam, ze chodzi o formularz KW-Zal,
    a nie KW - wpis :) Powinienes wiec wypelnic dodatkowo formularz
    KW-zad, czyli zalacznik - zadanie wpisu w ksiedze wieczystej i
    zaznaczyc kwadrat na stronie drugiej "wpis prawa, ograniczenia itd" i
    tam wpisac, iz wnosisz o wykreslenie z ksiegi wieczystej nr...
    hipoteki w wys. 3000 w zlocie jako bezprzedmiotowej itd.

    > - Czy nie powinienem jednak napisać "ręcznie" wniosku o złożenie do
    > depozytu sądowego...?

    Moim zdaniem (i nie tylko moim) depozyt mozesz sobie darowac.

    > - Może jest tak, że w różnych sądach panują różne "zwyczaje", tzn.
    > może w jakimś sądzie mógłbym załatwić wszystko (tzn. wyczyszczenie
    > hipoteki i założenie 3 ksiąg wieczystych na wyodrębnione lokale) na
    > formularzu KW-ZAL, a w moim sądzie rejonowym muszę najpierw
    > wyczyścić hipotekę "ręcznym" wnioskiem, po czym złożyć formularz.

    Ale o recznym wniosku to rozmawiales w wydziale grodzkim, tak? To
    pewnie jakis ich wewnetrzny sposob zalatwiania takich spraw, taki
    wniosek mialbys zlozyc u nich i oni rozpatrzyliby go. Ale -
    powtarzam - w Twojej sytuacji to zbedne, bo ta hipoteka wygasla.

    Jezeli masz wciaz watpliwosci (bo widze, ze masz :) to ja radzilabym
    w tej sprawie udac sie jeszcze raz do wydzialu ksiag wieczystych i
    porozmawiac z _przewodniczacym_ (nie kierowniczka sekretariatu), czyli
    sedzia, ktory na pewno bedzie wiedzial jak ta sprawe zalatwic.

    pozdrawiam
    Gosia