  • Data: 2008-06-03 11:18:56
    Temat: Re: Jak wyczyścić hipotekę z 1932 roku?
    Od: Rex <w...@z...spamem> szukaj wiadomości tego autora

    MałGosia pisze:
    > Rex napisał
    >
    > Wobec tego nie bardzo rozumiem dlaczego wniosek ma byc "reczny", skoro
    > zgodnie z rozporzadzeniem w sprawie prowadzenia ksiag elektronicznych
    > jedyna dopuszczalna forma wniosku to formularz.

    W Wydziale Ksiąg Wieczystych kierowniczka sekretariatu powiedziała mi,
    że wyczyszczenie księgi wieczystej muszę załatwić w Wydziale Grodzkim.
    Tam mi powiedziano, że żeby wyczyścić księgę muszę złożyć "Wniosek o
    złożenie do depozytu sądowego kwoty ....." i we wniosku mam opisać całą
    sprawę. O żadnym formularzu kobieta z którą rozmawiałem nie wspomniała.
    Wynika stąd, że chodzi o wniosek pisany "ręcznie".

    Ja na Twoim miejscu
    > zadanie wykreslenia hipoteki z ksiegi macierzystej umiescilabym na tym
    > formularzu KW-Zal tam gdzie sa zadania do dzialu IV.

    W jakim polu formularza KW-ZAL należy wpisać zadanie wykreślenia
    hipoteki z księgi macierzystej? Nie mogę znaleźć takiego miejsca.
    (wcześniej dziwiłaś się, że nie pytam w jakiej części formularza
    umieścić informacje, które chcę napisać we wniosku, więc teraz pytam :) )

    > Tak wlasnie napisz w formularzu. I zaszpanuj i powolaj rozporzadzenie,
    > ktore zapodal w poscie michal.godlewski ;)

    Fajnie by było, gdybym mógł to wszystko załatwić w jednym formularzu, ale:
    - Czy aby na pewno napisanie tego w formularzu KW-ZAL jest właściwe?
    - Czy nie powinienem jednak napisać "ręcznie" wniosku o złożenie do
    depozytu sądowego...?
    - Może jest tak, że w różnych sądach panują różne "zwyczaje", tzn. może
    w jakimś sądzie mógłbym załatwić wszystko (tzn. wyczyszczenie hipoteki
    i założenie 3 ksiąg wieczystych na wyodrębnione lokale) na formularzu
    KW-ZAL, a w moim sądzie rejonowym muszę najpierw wyczyścić hipotekę
    "ręcznym" wnioskiem, po czym złożyć formularz.

    Pozdrawiam,
    Rex