  • 1. Data: 2008-05-30 11:02:01
    Temat: Jak wyczyścić hipotekę z 1932 roku?
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Witam,
    dostałem w spadku nieruchomość (kamienicę) i na nieruchomości tej jest
    ustanowiona hipoteka kaucyjna w wysokości 3000 zł w złocie wpisana w
    1932 roku.

    Być może sprzedam tę kamienicę i chciałbym wcześniej pozbyć się tej
    hipoteki, ponieważ takie obciążenie zaniża wartość nieruchomości w
    oczach potencjalnego nabywcy.

    Wiem, że hipotekę mogę wyczyścić składając do depozytu sądowego jej
    równowartość z roku 1932. I tu pytanie: w jaki sposób obliczyć
    równowartość 3000 zł z 1932 roku? Niestety babka w sądzie nie była mi w
    stanie powiedzieć w jaki sposób to zrobić. Czy istnieją jakieś wzory do
    obliczania wartości hipotek?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam,
    Rex

  • 2. Data: 2008-05-30 11:10:14
    Temat: Re: Jak wyczyścić hipotekę z 1932 roku?
    Od: "Newsy" <h...@c...pl>

    Sprawdz cene zlota w tamtych latach i ile za 3000zl mozna go bylo kupic,
    sprawdz dzisiejsza cene zlota i juz masz odpowiedz ile to jest !

  • 3. Data: 2008-05-30 11:37:41
    Od: "Xavier" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Newsy" <h...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Sprawdz cene zlota w tamtych latach i ile za 3000zl mozna go bylo kupic,
    > sprawdz dzisiejsza cene zlota i juz masz odpowiedz ile to jest !

    To by było za proste wg mnie !!

    Cena złota nie jest stała i tez ulega zmianie.
    Wydaje mi się, że złoto w tamtych czasach było tańsze niż teraz (było go
    więcej - ludzie nie nosili tyle biżuterii i nie było wykorzystywane w
    elektrotechnice - czy czyms takim :D )

  • 4. Data: 2008-05-30 12:02:34
    Od: "Newsy" <h...@c...pl>

    Najprostsze rozwiazania sa skuteczne !

    Bierzesz cene zlota z dnia wpisu i przeliczasz na papierki !

    http://www.andrzejbaranowski.pl/auceny.htm

    pozostaje przelicznik $ - zł w tamtych czasach i juz !

    Masz szczescie ze masz zapis o tym ze to 3000zl w zlocie bez tego mialbys
    faktycznie problem!

  • 5. Data: 2008-05-30 14:30:26
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    --

    Użytkownik "Xavier" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wydaje mi się, że złoto w tamtych czasach było tańsze niż teraz (było go
    > więcej - ludzie nie nosili tyle biżuterii i nie było wykorzystywane w

    Tak ci się wydaje. Pamiętaj że wtedy wiele walut miało parytet w złocie a
    dzisiaj już nie m.in z tego powodu że złota by było po prostu zamało. Brak
    parytetu powoduje ze ceny złota się dość istotnie zmieniają ale podwoduje
    także to że złoto nie jest toższame z pieniadzem a wiec cena zależy tylko
    od popytu i podazy, a bank centralny moze manipulowac tylko rezerwami złota
    wpływając na jego cenę, ale nie ustala kursu.

    A.

  • 6. Data: 2008-05-30 14:45:57
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Rex" <w...@z...spamem> napisał w wiadomości
> [...]
    > równowartość 3000 zł z 1932 roku? Niestety babka w sądzie nie była mi w
    > stanie powiedzieć w jaki sposób to zrobić. Czy istnieją jakieś wzory do

    Wpłać 3000 zł. Gdy sąd powie, że to nie tyle ma być to zapewne też powie ile
    i jak to obliczył.

    --
    andreas

  • 7. Data: 2008-05-30 14:52:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    andreas pisze:

    > Wpłać 3000 zł. Gdy sąd powie, że to nie tyle ma być to zapewne też powie ile
    > i jak to obliczył.

    Nie można wpłacić bez wcześniejszego zezwolenia sądu, a żeby uzyskać
    zezwolenie trzeba wskazać ile się chce wpłacić.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 8. Data: 2008-05-30 14:54:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Rex pisze:

    > Wiem, że hipotekę mogę wyczyścić składając do depozytu sądowego jej
    > równowartość z roku 1932. I tu pytanie: w jaki sposób obliczyć
    > równowartość 3000 zł z 1932 roku?

    To byłoby akurat proste, gdyby nie to złoto. A jak dokładnie brzmi hipoteka?
    Przede wszystkim na rzecz kogo ta hipotek jest wpisana?

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."

  • 9. Data: 2008-05-30 15:12:23
    Od: "Newsy" <h...@c...pl>

    Ej ludzie nie rozumienie prostego przekazu ?

    3000zl w zlocie, kiedys ludzie zabezpieczali sie w ten przed inflacja i tj
    tyle zlota ile mozna bylo kupic w dniu zastawu za 3000zl po kursie bankowym
    !

  • 10. Data: 2008-05-30 15:14:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Newsy pisze:

    > Ej ludzie nie rozumienie prostego przekazu ?

    Jak to takie proste to czemu nie usłyszeliśmy jeszcze od ciebie
    prawidłowej odpowiedzi, ludźiu ??

    > 3000zl w zlocie, kiedys ludzie zabezpieczali sie w ten przed inflacja i
    > tj tyle zlota ile mozna bylo kupic w dniu zastawu za 3000zl po kursie
    > bankowym !

    Wolałbym jednak przeczytać co jest napisane w księdze wieczystej.

    --
    @2008 Johnson
    "Jest coraz gorzej..."