  • Data: 2008-06-02 13:32:25
    Temat: Re: Jak wyczyścić hipotekę z 1932 roku?
    Od: Rex <w...@z...spamem> szukaj wiadomości tego autora

    MałGosia pisze:
    > Johnson napisał
    >
    > Nie wydaje mi sie. Rex pisze, ze zlozyl wniosek w 2002 roku. Jakos nie
    > kojarze, zeby w jakimkolwiek miescie w Polsce w 2002 ruszyl juz
    > elektroniczny system wpisow. A w ogole to z jego wypowiedzi nie
    > wynika, ze w tamtejszym sadzie dziala juz "ksiega elektroniczna", a
    > wrecz wynika, ze nie dziala, bo pisze, ze chce zlozyc wniosek o
    > jakiejs tam tresci i nie pyta gdzie to umiescic w formularzu :)

    Nie, to nie tak. Wnioski o założenie ksiąg wieczystych chcę złożyć w
    formie formularza (formularz KW-ZAL). Mam je już wypełnione i sprawdzone
    przez babkę z sekretariatu w Wydziale Ksiąg Wieczystych. Problem polega
    na tym, że jeśli wnioski te złoże bez uprzedniego wyczyszczenia
    hipoteki, w każdej nowo założonej Księdze Wieczystej w dziale IV
    znajdzie się, zapis, że dany lokal jest obciążoną tą hipoteką (tak na
    marginesie, wg mnie lokal powinien być obciążony wartością hipoteki
    proporcjonalnie do wielkości udziału w nieruchomości wspólnej, a babka w
    sądzie powiedziałam mi, że jeśli hipoteki nie wyczyszczę, to każdy lokal
    będzie obciążony pełną wartością hipoteki - 3000 zł w złocie z 1932 roku).

    Dlatego też zanim złożę w sądzie te formularze, chcę w jakiś sposób
    wyczyścić starą hipotekę. W sądzie powiedziano mi, że muszę w tym celu
    złożyć wniosek. Tym razem chodzi o wniosek pisany "ręcznie" (przepraszam
    za nie-prawniczy język) - tzn. nie w formie formularza.

    Mam nadzieję, że teraz bardziej precyzyjnie naświetliłem tę sprawę.

    > Jesli jest tak, jak mysle - wraz ze zlozeniem wniosku o zniesienie
    > wspolwlasnosci i wyodrebnienie lokali, musi zaznaczyc, ze wnosi tez o
    > wykreslenie hipoteki z ksiegi macierzystej - jako bezprzedmiotowej.

    Lokale są już wyodrębnione, w kwietniu b.r. skończyła się sprawa
    związana ze zniesieniem współwłasności i ustanowieniem samodzielnych
    lokali (mieszkalnych i handlowych).

    Czy mogę teraz, już po sprawie, złożyć wniosek w którym "wnoszę o
    wykreślenie hipoteki z księgi macierzystej - jako bezprzedmiotowej"?

    Pozdrawiam,
    Rex