  • Data: 2008-06-04 06:18:29
    Temat: Re: Jak wyczyścić hipotekę z 1932 roku?
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rex napisał
    > Jeszcze jedna kwestia. Wiem, że oprócz trzech formularzy KW-ZAL (po
    > podziale nieruchomości dostałem na własność trzy lokale), muszę
    > wypełnić formularz KW-WPIS (Wniosek o wpis w księdze wieczystej) -
    > tak mi powiedziała kierowniczka sekretariatu. Wniosek ten dotyczy
    > wpisu w księdze macierzystej.

    Wiesz co? Ja mysle, ze ta kierowniczka to jakas lipa :) Bo ja
    poinformowalabym petenta, ze powinien wypelnic formularz KW-Zad, jako
    zalacznik do wniosku o zalozenie ksiag. Nie bede tu pisac, ze moim
    zdaniem taki zalacznik z zadaniem do ksiegi macierzystej to w ogole
    jest zbedny, bo przeciez wiadomo, ze wyodrebniajac lokale trzeba
    dokonac odpowiednich wpisow w ksiedze macierzystej. No ale Bogu co
    boskie, Cesarzowi co cesarskie.

    > I tu pytanie. Jak powinna wyglądać treść żądania w tym formularzu?
    > Chodzi mi o wypełnienie pól nr 6 i 7. Czy mam tutaj napisać które
    > lokale przypadły na własność mi, a które kuzynowi i jaki jest udział
    > tych lokali w nieruchomości wspólnej?

    Pole nr 6: wpis kazdoczesnego wlasciciela lokalu mieszkalnego nr ... w
    udziale .... cz.
    (i tak dalej wszystkie lokale) - tyle wystarczy, nie musisz opisywac
    jakiego rodzaju to sa lokale, bo to jest w postanowieniu sadowym i ono
    stanowi tu podstawe wpisu i opisu lokali. I oczywiscie w polu 8 wpisz
    zadanie o wykresleniu hipoteki - wypelnianie formularza KW -Zad bedzie
    zbedne.
    Jeszcze jedna kwestia - czy w ksiedze macierzystej jest ujawniony
    budynek w dziale I-O? Bo jesli nie ma , to musisz przyniesc stosowne
    zaswiadczenie z wydzialu geodezji i znow na tym formularzu kw-Wpis
    wypelnic pole 4 zadaniem ujawnienia budynku.

    pozdrawiam
    Gosia