  • Data: 2021-02-13 12:40:19
    Temat: Re: I kolejny...
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No dobrze, ale walkujemy to juz zdaje się, któreś podejscie, więc co w
    > sumie na ten temat, bo chyba nie sądzisz, że powątpiewam w zdarzalność
    > ułomnego prawa?

    No skoro zdarzalnośc występuje (i to obecnie częściej niż
    niezdażalność), to jak najbardziej nalezy ją brac pod uwagę w dyskusji.

    > "Pani nie ma prawa" jest zapewne popularnym hasłem i niekoniecznie musi
    > oznaczać prawomocne objawienie konsensusu interpretacji jakiegoś
    > przepisu.

    Przecież tam obecnie prawnicy w tych knajpach siedzą i dość wyczerpująco
    udzielają korepetycji funkcjonariuszom publicznym. To się nagrywa i mam
    nadzieję, że jeszcze któryś zdąży za to beknąć, najlepiej finansowo.
    Oczywiście szkodo mi urzędnika, ale trudno - nie może być tolerancji dla
    tłumaczenia "ja tylko wykonywałem rozkazy".

    > że szeregowy urzędnik może mieć wątpliwości i zechcieć
    > się oprzeć na zdaniu kogoś, kogo poważa, czyli swoim ukochanym szefie :)

    Jak urzędnik ma wątpliwości niedające się rozstrzygnąć, to zdaje się
    zasada domniemania niewinności...

    > Nie jest cz-b uwikłanie urzędnika w obecny burdel polityczno-prawny.

    Naprawdę mi przykro, ale nie zmienia to faktu że urzędnik w imię układu
    politycznego łamie prawo. Sprawa jest jasna - działalności albo
    zgormadzeń można zakazać ustawą (choć i to budzi wątpliwości). Represje
    są na podstawie rozporządzeń. Nie ma tu szarości.

    > Teoretyzujemy, więc co, jesli jest uznawane, bo wcześniej było, a komuś
    > palma odwaliła?

    No to sie odpowiednio zmieni postrzeganie tego kraju przez społeczność
    miedzynarodową. Ale nie bardzo rozumiem co to ma wnosić do dyskusji.

    > Nb. jeśli nie jest uznawane to właściwie co wtedy? Można
    > najechać i mieczem ustanowić własny system?

    Jak jest uznawane to też można:P

    > "... albo niezachowania wymaganej w danych warunkach ostrożności."

    O widzisz - a jak jesteś urzędnikiem i nakładasz karę to należyta
    ostrożność polega na tym, żeby się zapoznać z podstawą prawną:P

    > Coś czuję, że musimy poczekać więc na sąd.

    No musimy. Mam nadzieję, że jeszcze się zdąży odbyć.

    > No ale szef kazał

    No to tłumacz się drogówce, że szef kazał ci jechać szybciej niż
    przepisy pozwalają.

    > rząd kazał.

    No ale przeps mówi co innego niż szef.
    --