  • Date: Tue, 19 Feb 2013 08:28:49 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Hacking...
    <5...@n...home.net.pl> <kfrdku$u3$1@node1.news.atman.pl>
    <51213c9e$1@news.home.net.pl> <kfreh4$nqk$1@node2.news.atman.pl>
    <51213eef$1@news.home.net.pl> <kfrf5d$ofc$1@node2.news.atman.pl>
    <51214113$1@news.home.net.pl> <kfrgfl$pp9$1@node2.news.atman.pl>
    <512146be$1@news.home.net.pl> <kfrhqb$r8a$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@n...home.net.pl> <kfrkfh$tjl$1@node2.news.atman.pl>
    <5121d5dc$1@news.home.net.pl> <kfssij$es3$1@node1.news.atman.pl>
    <5121f5fb$1@news.home.net.pl> <kfsu74$gj0$1@node1.news.atman.pl>
    <51220467$1@news.home.net.pl> <kft0op$6qd$2@node2.news.atman.pl>
    <512209b0$1@news.home.net.pl> <kft48o$aao$1@node2.news.atman.pl>
    <51221531$1@news.home.net.pl> <kft5jm$oai$1@node1.news.atman.pl>
    <512221e2$1@news.home.net.pl> <kftap6$tmq$1@node1.news.atman.pl>
    <51223403$1@news.home.net.pl> <kfth7t$4rb$1@node1.news.atman.pl>
    <51227b06$1@news.home.net.pl> <kftudi$508$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 18.02.2013 20:11, Mr. Misio pisze:

    > Oczywiscie nie jest. Ale jak nie oznakujesz "rower do darmowego
    > wypozyczenia" to zwyczajowo mało kto go użyje. Wieksza szansa, że
    > złodzieje wezmą, bo uznają to za "słotą szansę".

    Ja tam wolę czyste i jasne sytuacje - dlatego mam zapięcie, które
    prawdzie można małymi kombinerkami rozwalić, ale jak trafię na kogoś z
    Holandii czy innego miejsca, gdzie są publiczne rowery, to nie będę miał
    konfliktu międzynarodowego ;)

    > Ogólnie na chwilę obecną - nieprzypięty rower nie oznacza "brać i
    > jechać". I ni emuszę za szybę saochodu wstawiać informacji "jak nie
    > zamknę samochodu i będą kluczyki to zabraniam odjeżdzać".

    Dla uniknięcia nieporozumień lepiej po protu zamknij samochód jak
    przepisy nakazują ;)

    [ciach]

    > Ale nie ma...

    Załóżmy, że w tym ćwiczeniu są.

    > A były jakieś konsekwencje prawne za niezdjęcie lub zdjęcie? :)

    Głowy nie dam, bo "za komuny" trochę ten klerykalizm utemperowano (na
    potrzeby religii z Moskwy), a wcieleń sprzed wojny nie pamiętam ;)

    > Oczywiście można!

    Wiesz, można też za krzywe spojrzenie oskarżać za groźby (rzucał urok,
    nie? ;) ) ale może jednak aż tak nie przesadzajmy ;)

    > Będziesz musiał wykazać, że coś było udostępnione (skoro ogólnie,
    > zwyczajowo NIE JEST).

    Nie. Będę musiał tylko wykazać, że mogłem tak przypuszczać. Pamiętaj że
    kradzież jest przestępstwem umyślnym! Nie można jej popełnić omyłkowo.

    Ot, prosty przykład: masz identyczny samochód jak ten z historii z tego
    wątku... Wracasz - "o, cholera, zostawiłem kluczyki...". Wsiadasz i
    odjeżdżasz. Twój (identyczny z wyglądu) samochód zostaje rząd dalej na
    parkingu (pomyliłeś miejsca). Uważasz, że to kradzież? ;)

    > No i wystarczy właściciel zgłaszający zabór mienia.

    Patrz wyżej.

    > Czyli jest przepis o służebności. Tylko inny niż u nas. Wiec nie ma co
    > dyskutowac - to nie ze zwyczajów i dobroci ale z przepisów wynika.

    Krańcowo inny, bo służebność nie dotyczy każdego losowego turysty z
    innego kraju ;)

    > Zasadzka to nie obrona przed włamywaczem. Tak samo jak 5 strzałó do

    Ahem - chyba już ustaliliśmy, że o włamaniu nie może być mowy jak się
    nie przełamuje zabezpieczeń, prawda? ;)

    > kochanki to nie obrona posiadłości (pistorius, ciekawe jakie dragi wziął)

    Może miał przepisane na "weltschmerz" ;-/

    > No ale coś w tym dziwnego? Najwyższą wartością jest życie i zdrowie
    > człowieka.

    Potem mamy jego wolność, a dopiero potem posiadanie i wreszcie własność.