eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoGranice dozwolonego użytku prywatnego › Re: Granice dozwolonego użytku prywatnego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Kamil <k...@g...pxlx>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Granice dozwolonego użytku prywatnego
    Date: Mon, 31 May 2004 15:58:26 +0200
    Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <c9fdlq$416$1@inews.gazeta.pl>
    References: <c9f3sq$buj$1@inews.gazeta.pl> <c...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: nazgul.kosson.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1086011898 4134 62.233.164.10 (31 May 2004 13:58:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 31 May 2004 13:58:18 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <c...@z...router>
    X-Accept-Language: en-us, en
    X-User: kamil.g
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 0.6 (Windows/20040502)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:218037
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin Debowski wrote:

    > Możesz rozjaśnić trochę o co właściwie ci chodzi?

    Z rozkoszą. Przy okazji odpowiem na pozostałe posty.

    1. Pożyczanie od kolegi i kopiowanie nie jest zabronione. Podobnie jak
    digitalizacja. To wszystko są co prawda oddzielne pola eksploatacji, ale
    jeśli mieści się to w zakresie użytku prywatnego, właścicielowi praw nie
    przysługują dodatkowe opłaty ani prawo do nieudzielenia zgody np.
    2. Problemy zaczynają się wraz z internetem. Czy można udostępniać pliki
    audio w sieciach p2p, ale tylko dla znajomych? a bez ograniczeń
    użytkowników? a powiesić na stronie www, z przeznaczeniem dla znajomych
    (ale np. bez ograniczeń)?
    3. To jest obrona p2p na gruncie d.u.p.-y (dozw. uż. prywatnego).
    Zastanawiam się, czy można jeszcze jakoś bronić legalności takiej
    wymiany. To było moje pytanie do grupy.
    4. Pytania dotykają szerszego problemu- czy pr. autorskie w obecnej
    formie są efektywne? może potrzebujemy innego sposobu na zabezpieczenie
    interesów twórców i pobudzanie twórczości?
    5. Przemysł muzyczny jest pośrednikiem. Czy wciąż jest potrzebny taki
    pośrednik? Bo cele pr. aut. są j.w., ale korzyści z nich czerpią wcale
    nie twórcy. Zupełnie inaczej jest np. z filmem, gdzie koszta utworu są
    nieporównywalne.
    6. Muzycy w dzisiejszym stanie rzeczy nie zarabiają na płytach (z
    wyjątkiem gigantów, którzy mają a) indywidualne kontrakty lub b) sami
    się wydają). W zależności od kategorii, dostają pieniądze za koncerty i
    tantiemy. Więc zmiana systemu 99% z nich wyszłaby na dobre. Tyle tylko,
    że znacznie ogranicza to rolę 'dmuchanego' marketingu. Sprzedajesz
    muzykę tylko, jeśli ludzie chcą cię słuchać. I nie znaczy to, że nagle
    będziemy mieli samych Lutosławskich, Coltrane'ów i VooVoo. Zawsze znajdą
    się tacy, którzy słuchać będą Ich Troje, Milano albo Pendereckiego.

    Jak mi jeszcze coś przyjdzie do głowy, dam znać.

    Wy dajcie znać, co o tym sądzicie.

    Kamil

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1