  • Data: 2004-06-01 00:47:57
    Temat: Re: Granice dozwolonego użytku prywatnego
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <c9fdlq$416$1@inews.gazeta.pl>, Kamil wrote:
    > 1. Pożyczanie od kolegi i kopiowanie nie jest zabronione. Podobnie jak
    > digitalizacja. To wszystko są co prawda oddzielne pola eksploatacji, ale
    > jeśli mieści się to w zakresie użytku prywatnego, właścicielowi praw nie

    Dozwolony użytek prywatny to korzystanie z juz rozpowszechnionego utworu.
    Czy korzystanie to słuchanie płyty czy kopiowanie jej koledze?

    > przysługują dodatkowe opłaty ani prawo do nieudzielenia zgody np.
    > 2. Problemy zaczynają się wraz z internetem. Czy można udostępniać pliki
    > audio w sieciach p2p, ale tylko dla znajomych? a bez ograniczeń
    > użytkowników? a powiesić na stronie www, z przeznaczeniem dla znajomych
    > (ale np. bez ograniczeń)?

    Jak widzisz ja mam bardziej podstawowe wątpliwości, a umieszczenie czegoś
    takiego w Internecie "bez ograniczeń użytkowników" to już
    rozpowszechnianie i na pewno wykracza poza krąg znajomych i użytku
    dozwolonego.

    > 3. To jest obrona p2p na gruncie d.u.p.-y (dozw. uż. prywatnego).
    > Zastanawiam się, czy można jeszcze jakoś bronić legalności takiej
    > wymiany. To było moje pytanie do grupy.

    p2p to nie tylko nadużycia

    > 4. Pytania dotykają szerszego problemu- czy pr. autorskie w obecnej
    > formie są efektywne? może potrzebujemy innego sposobu na zabezpieczenie
    > interesów twórców i pobudzanie twórczości?

    Potrzebujemy zmiany mentalności a nie PA. Nie dotyczy to zreszta tylko
    obszaru PA.

    --
    Marcin