  • Data: 2019-11-15 20:03:25
    Temat: Re: Ewa Tylman cd
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.11.2019 o 00:18, J.F. pisze:

    > Owszem ... ale za "dwie osoby" to by jej chyba 10 miesiecy nie
    > wlepili?

    No, jeśli zamiast powiedzieć, że widziała dwie osoby powiedziała, ze
    widziała, jak jedna z nich drugą topiła, to już zmienia postać rzeczy.

    > niby tak, ale czy sad by tak latwo uniewinnil ? Tzn zakladajac, ze
    > babka od poczatku by zeznala, ze przez komunikator rozmawiali ...

    Po pierwsze zauważ, ze to postępowanie w sprawie fałszywych zeznań tej
    kobiety, a zatem jej wyjaśnienia, to już zupełnie wartość dowodową mają
    znikomą. Po drugie sąd uniewinnia, jesli ma jakąkolwiek wątpliwość, co
    do winy. Tak więc, jeśli kobieta w wyjaśnieniach p[omawiała tego
    detektywa, ze ją w określonym dniu namawiał do fałszywych zeznań, a
    ustalono,m że tego dnia być tam nie mógł, to z zasady oskarżenie padło.

    > Troche ... bo czy na tym etapie, to nie prokurator ? Pierwsze
    > zeznanie (z tym mostem) zlozyla chyba na Policji, ale wkrotce powinni
    > ja przekazac prokuratorowi. Jak sie zorientowal, ze klamie ... to co
    > - kolejna sprawe (juz o falszywe zeznania) dostala policja ? I tak
    > babe przydusila, ze sie przyznala i do winy i naklaniajacego wydala?
    > Czy to znow powinno trafic do prokuratura, i on powinien pytac kto
    > ja naklanial ?

    Sprawy o fałszywe zeznania są rzadkie, albowiem jakakolwiek wątpliwość,
    co do celowości działania świadka powoduje brak winy. Zarzut fałszywego
    zeznania odnosi się nie do prawdy obiektywnej, a do tego, co widział,
    lub mógł widzieć świadek.

    > To jak najbardziej, no ale niby byl za granica.
    >
    > Wiec jak babka wpadla ... dalej sam wiesz - przyznaj sie, to mniej
    > wyrok dostaniesz. Podaj wspolnikow. No i mozna dopisac do listy ...

    Ale po co do jakiejkolwiek listy dopisywać? Jeśli myślisz w kierunku
    statystyki, to pomocnik, czy podżegacz wykrywalności nie zwiększa, bo to
    ten sam wykryty czyn. A jeśli w innym, to napisz jakim.

    --
    Robert Tomasik