  • Data: 2005-03-31 18:45:10
    Temat: Re: Dyrektor skonfiskował komórkę
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:d2hfc4$m70$1@inews.gazeta.pl Leszek <y...@p...wp.pl>
    pisze:

    > Pierwsze pytanie prokuratora było czy w statucie szkoły
    > jest zakaz używania komórek przez uczniów na terenie
    > szkoły. Dyrektor odpowiedział zgodnie z prawdą, że
    > taki zakaz dotyczy używania komórek wyłącznie
    > podczas zajęć lekcyjnych. Na to prokurator
    > odpowiedział, niech pan poszuka sobie dobrego
    > adwokata, bo na terenie placówek oświatowych nie
    > wolno uczniom posiadać przedmiotów zbędnych
    > i wartościowych czyli nie związanych z zajęciami,
    > a za dopilnowanie tego odpowiada dyrekcja szkoły.
    Widzę tu brak logiki. Piszesz, że prokurator pytał czy jest zakaz
    _używania_, a nie posiadania. A zaraz potem stwierdził (ponoć), że nie wolno
    _posiadać_. Posiadanie a używanie to chyba nie to samo. Nie podano też
    podstawy prawnej takiego stwierdzenia.
    Nie wiem jak ktoś chce wykazać, że komórka jest przedmiotem zbędnym (może
    zegarek też - są dzwonki) i od jakiej kwoty przedmiot posiadany w szkole
    przez ucznia jest kosztowny. Czy kosztowność oznacza brak związku z
    zajęciami (np. drogie pióro, kalkulator).
    A zresztą jak ten biedny dyrektor miałby dopilnować takich idiotycznych
    warunków? Nawet rewizje przy wejściu tego nie załatwią.
    Masa niejasności, ja bym sie nie podniecał.

    > Co wy teraz powiecie panowie dyskutanci?
    Że prokurator jest od straszenia, ale od orzekania - sąd.
    Spokojnie.

    > To stwierdzenie umożliwiło rodzicom nie ponosić
    > kosztów ubezpieczenia. Jak jest jakiś wypadek
    > w szkole, odpowiada dyrektor z personelem.
    > Uczeń nie musi płacić tak jak dawniej obowiązkowego
    > ubezpieczenia.
    Szkoła jest ubezpieczona jako instytucja.

    Jotte