  • Data: 2005-03-31 18:31:28
    Temat: Re: Dyrektor skonfiskował komórkę
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RomanO" <r...@k...chip.pl> napisał w
    wiadomości news:d2h3vt$d0s$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ja tylko szukam poprawnych rozwiązań, może też trochę się wysilisz?
    > Sam odpowiedziałeś na swoje pytanie....właśnie po to.
    > Do przyjazdu policji (z pewnością nie ma co, absorbować jej w trybie
    > alarmowym).
    > Do kartonu -plomba, i do szafy pancernej, jako dowód.
    > Uczeń bierze dalej udział w lekcjach.

    Jako dowód czego? I na jakiej podstawie uznasz to za dowód? Każdy
    adwokat obali, ze mogło zostać wprowadzone po odebraniu komórki dziecku.

    > Oczywiscie służę;
    > Jako dowód przestępstwa.

    Jakiego przestępstwa. Naruszenie regulaminu szkoły nie jest nawet
    wykroczeniem. Ba, by sie stało przejawem demoralizacji, to musiało by
    być wielokrotne i ciężkie.

    > Nie mi jako osobie ale dyrektorowi jako
    > reprezentantowi-stronie sporu.
    > Uczeń posiadający i używajacy telefon złamał postanowienia Statutu,
    nie jest
    > stroną, (niepełnoletni) w stosunku do
    > Dyrekcji (reprentującej szkołę); druga stroną jest opiekun prawny.
    > Jest narzędzie przęstępstwa, nie ma opiekuna więc...?!

    Musimy sobie najpierw wyjaśnić jedną kwestię. Czy zatrzymanie telefony
    jest realizacją czynności procesowych, czy też ma inny cel. Jesli to
    realizacja czynności prcesowej, to musisz wykazać jej cel. Jaki cel z
    punktu widzenia udowodnienia nieletniemu naruszenia regulaminy szkoły ma
    zabranie mu tego telefonu i przechowywanie go w gabinecie dyrektora.

    A jesli ma to mieć inny cel, to nak\reś jaki. Karą być nie moze, bo kary
    wymieniono w regulaminie szkoły i idę o zakład, ze konfliskaty mienia
    tam nie ma.
    > <...>
    > CZASOWO, Nawet TPSA ;-) _zwalnia_ z opłat abonamentu _dopiero_ jesli
    jest
    > ponad 3 dni przerwy w dostawach.

    A co to ma do rzeczy. Rozumiem, ze dyrektor staje się dostawcą usługi
    telekomunikacyjnej.

    > A kto zabrania przyjechać opiekunom natychmiast?

    Nikt. Ja bym przyszedł jednak z policją.

    > Sam znowu sobie odpowiedziałeś;
    > A widzisz są tzw telefony bezabonamentowe, i tu właśnie ( i ponieważ
    nie
    > można ingerowac w jego obsługę),

    Ale musisz raz na 6 miesiecy wykupić kartę za jakąś kwotę. Kazdy dzień,
    to odpowiednia część tej kwoty.

    > A nie wiesz co to za "plan taryfowy", n apewno czyj on jest, też
    wyjasnić
    > czy niełużył przestępstwu!

    Jakiemu?

    > W szkole ciagle są klasówki...
    > Uczeń sam wyłącza i demontuje kartę SIMM. Oddaje ją jako dowód, do
    > wyjaśnienia w sprawie.

    Doód czego i w jakiej sprawie. Zatrzymanie dowodu, to czynność procesowa
    obwrowana obowiazkiem sporzadzenia protokołu i prawem skargi do Sądu lub
    Prokuratora.

    > Albo czeka na przyjazd opiekunów?

    Czekać może. Tylko po co mu kraść przy tym telefon?

    > Oczywiście jaśli takiej kary nie przewidziano...nie można zatrzymać
    > "karnie".
    > To jest _czasowe zatrzymanie_ celem "zabezpieczenia dowodów".

    Czego dowodem jest zabranei tego telefonu?

    > Żona miała taki przypadek;
    > Zabrała na lekcji i po kontakcie telefonicznym, matka stwierdziła:
    > "Niech leży, Kaziu obędzie się bez niego. Dzień przed f. świat proszę
    mu
    > oddać."

    A to już sprawa opiekunów. Inny zgłosi przestępstwo. po za tym nei
    zapominaj, że przestępstwo popełniono na szkodę nieletniego, a nie jego
    rodziców. nieletni mze sam złożyć zawidomienie o przestępstwie po
    osiągnięciu penoletniości, albo zwrócic się o to do sadu rodzinnego
    wykazując, ze rodzice w tym zakresie neinależycie chronią jego interes.
    Fakt, ze problem gówniany, więc nikt tego nie robi nie pzrekreśla takiej
    możliwości.