  • Date: Thu, 20 Aug 2009 12:08:11 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Droga - kto odpowiedzialny.

    Budzik pisze:

    > Ok, zanim pociągnę rozmoe dalej (bo w sumie nie dla takiej dyskusji wątek
    > załozyłem, ale co mi tam :) musze wiedziec:
    > - od ilu lat jezdzisz.

    Kilkunastu. Późno zainteresowałem się motoryzacją.

    > - ile km zrobiłes

    Co najmniej sto tysięcy. Ale jakie to ma znaczenie?

    > Bo twoja wypowiedz sprawia, iz zaczynam myslec, ze rozmawiam z jakims
    > kapeluszem.

    Ja za to odnoszę wrażenie, że rozmawiam z jakimś szczylem, co ledwo
    dostał prawo jazdy i ma tendencję do pędzenia na ślepo i to jeszcze
    jednocześnie rozmawiając przez telefon.

    > Po co, wg ciebie sa znaki ostrzegajace o ostrych łukach na drodze?

    Po to samo, po co przy skrzyżowaniach równorzędnych (czasem) stawia się
    znaki ostrzegające o takim skrzyżowaniu.

    > Rozumiem, ze przez tą złosliwosc chciałes powiedziec, iz wyprofilowanie
    > drogi nie ma zadnego wplywu na siłe odsrodkowa??

    Twoja umiejętność czytania jest tak samo niewielka, jak umiejętność
    kierowania pojazdem.

    > Ok, takie opinie tez szanujemy...

    Specjalnie dla ludzi o bardzo małym rozumku: droga nikogo sama nie
    wyrzuca, bo nie ma własnej woli. Trzeba jechać zbyt szybko, jak na
    sytuację panującą na danej drodze (ukształtowanie i stan nawierzchni,
    warunki pogodowe).

    > ROTFL
    > chcesz powiedziec, że ze swojego bogatego drogowego doswiadczenia nie
    > potrafisz wskazac sam zadnego takiego miejsca?

    Wiesz, ja jak jadę nieznaną trasą to nie jadę na ślepo - jak nie widzę,
    co jest dalej, zakładam najgorsze. Oraz dostosowuję prędkość do warunków
    drogowych.

    > Wiem ze tak nie jest, jednak po tej wypowiedzi nasuwa sie tylko jedno
    > stwierdzenie: głupis i tyle.

    To nie ja skończyłem w rowie.

    > Nie wiem, jak sie skonczyła sprawa, bo akurat mój znajomy nie był sprawcą
    > tylko ofiara, a poniewaz leczy sie juz dobrze ponad pol roku, to sprawca
    > dostał pewnie cos wiecej niz mandat.
    > Widzisz, szkoda ze myslisz troche tak jak urzednicy: "tyle wypadków w tym
    > miejscu, ach ci kierowcy, za szybko jezdza."

    Ale sęk w tym, że jeżdżą za szybko, zbyt nieuważnie i zbyt bezmyślnie. A
    potem mają pretensje do drzew.

    > Tak wiem, ty przed kazdym łukiem ktorego nie znasz zwalniasz do 30 km/h.

    Różnie bywa. Ja nie mam problemów z ego - ale jeśli ty chcesz udowadniać
    swoją "męskość" brawurą i bezmyślnością - proszę bardzo, bylebyś był
    jedyną ofiarą leczenia swoich kompleksów.

    Swoją drogą kiedyś właśnie taki "szybki Bill" mnie na trasie wyprzedził
    (jechałem sobie spokojnie 80-90). Z kilometr-dwa dalej był już w rowie.
    Na niemalże prostej drodze.

    > Sadziłem, ze jest jakas generalna zasada, dlatego opisałem w pierwszym
    > watku o jaka droge chodzi.
    > Nie ma zasady?

    Pewne są, ale mogą być też wyjątki.

    > W jednej gminie taka droga moze podpadac pod ZDKiA a w innej pod gmine?
    > Aha, droga poza terenem zabudowanym.

    Wiesz, wystarczy pomyśleć i ruszyć tyłek - najpierw dzwonisz do gminy,
    na której terenie jest ta droga i pytasz się, czy to przypadkiem nie
    ich... A jeśli jest to droga krajowa albo autostrada - zaczynasz od
    ZDKiA (nazwa!). A dalej to już z górki - tam powinni wiedzieć, czy ich a
    jak nie to czyja może być.