eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDomniemanie trybu reklamacji › Re: Domniemanie trybu reklamacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "RS" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Domniemanie trybu reklamacji
    Date: Mon, 14 May 2007 20:59:45 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 46
    Message-ID: <f2abra$1uo$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <46484c58$1@news.home.net.pl> <f2a8af$c6m$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: don240.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1179169451 2008 83.24.121.240 (14 May 2007 19:04:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 14 May 2007 19:04:11 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:461369
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Henry" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:f2a8af$c6m$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >> Witam wszystkich, mam pewną wątpliwośc, ponieważ składając reklamację nie
    >> wybrałem trybu reklamacyjnego, to znaczy nie odniosłem się do
    >> niezgodności towaru z umową, a wyłącznie o ten tryb mi chodziło.
    >> Reklamacja została jednak zaadresowana na sklep i przez sklep przyjęta
    >> (zawierała wszystkie niezbędne elementy, w tym datę, stwierdzone wady,
    >> żądanie wymiany, tyle że bez podstawy prawnej). Następnie odpowiedź
    >> przyszła przypieczętowana i podpisana przez serwis nalezacy do tego
    >> sklepu, czyli nie serwis producenta. Czy mozna w takim razie miec
    >> pewnosc, ze reklamacja zostala rozpatrzona w trybie "konsumenckim"? Pytam
    >> zastanawiając się czy sklep ma prawo niejako sam postawic się w roli
    >> posrednika miedzy konsumentem, a producentem - czyli de facto narzucic mu
    >> dany tryb reklamacyjny? Oczywiscie wiem, ze jako konsument to ja mam taki
    >> wybor, ale skoro nie okreslilem tego w reklamacji...? Pozdrawiam i
    >> dziękuję z góry za podpowiedź, RS.
    >>
    >
    > Nie rozumiem nad czym rozwodzą się moi poprzednicy. Wszystko jest tu
    > proste:
    > - jeżeli dałeś w sklepie kartę gwarancyjną - to reklamowałeś z tytułu
    > gwarancji
    > - jeżeli nie dałeś karty gwarancyjnej, to reklamujesz z tytułu
    > "niezgodności z umową"
    >
    > Przecież nie ma innej możliwości reklamacji (no chyba że rękojmia, ale to
    > między firmą a firmą, a tu nie przypuszczam aby tak było)
    >

    Do dokumentu reklamacyjnego dołączyłem w postaci załączników kserokopię
    dowodu zakupu
    oraz kserokopię karty gwarancyjnej. Na reklamację odpowiedział sklep, jeden
    dzień po ustawowym
    czasie 14 dni (to już stwierdziliśmy z pewnością w innym wątku). Chciałbym
    ten fakt wykorzystać, tylko
    pytanie czy będę mógł. W całym tym postępowaniu reklamacyjnym producent nie
    brał udziału,
    reklamację pokwitował sklep, dokument przyjęcia towaru wystawił sklep, na
    reklamację odpowiedział
    dział techniczny (serwis) sklepu. Dokumenty zakupu dołączyłem z rozpędu... w
    tym gwarancję być może
    niestety. Ale mam nadzieję, że jednak nie... Dzięki za odpowiedź Henry,
    pozdrawiam, RS.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1