eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLicencja Microsoftu › Re: "Dominik & Co" "szkaluje" ZUS i producenta płatnika (serwera) [Was: Licencja Microsoftu]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Dominik & Co" "szkaluje" ZUS i producenta płatnika (serwera) [Was:
    Licencja Microsoftu]
    Date: Fri, 20 Nov 2009 10:40:07 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 45
    Message-ID: <he5mpg$h8h$1@news.interia.pl>
    References: <hdsj3q$596$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <o...@c...brudna.chmurka.net>
    <hdtsas$599$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4b027470$1@news.home.net.pl>
    <hdtvoh$qi8$1@nemesis.news.neostrada.pl> <4b02802a$1@news.home.net.pl>
    <5...@f...googlegroups.com>
    <he07km$6rc$2@news.interia.pl> <he0lsb$gee$7@achot.icm.edu.pl>
    <he0ohf$qfd$1@news.interia.pl> <he1aim$42j$1@achot.icm.edu.pl>
    <he1h9k$nva$1@news.interia.pl> <5...@j...huge.strangled.net>
    <he2rlc$hnm$1@inews.gazeta.pl> <he32jp$j2d$1@news.interia.pl>
    <he39bp$5hl$1@inews.gazeta.pl> <he3c5i$tvd$1@news.interia.pl>
    <he3ftq$rre$1@inews.gazeta.pl> <he3fj9$27s$1@news.interia.pl>
    <he5bq7$fjl$1@inews.gazeta.pl> <he5iuv$cct$3@news.interia.pl>
    <v...@j...brudna.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: esmeralda.2lo.zabrze.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.interia.pl 1258708592 17681 83.19.33.114 (20 Nov 2009 09:16:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 20 Nov 2009 09:16:32 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <v...@j...brudna.chmurka.net>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    X-Authenticated-User: przemyslaw.smiejek % interia+pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:616623
    [ ukryj nagłówki ]

    Andrzej Adam Filip pisze:
    > *Porządny* program (kliencki) testuje się tak że są do niego testy
    > poprawnego działania wykrywające błędy w komunikacji z serwerem.

    No ale skąd wiesz, że będzie porządny? Przy otwarciu systemu na świat
    serwer musi założyć, że dostanie dowolne gówno, bo akurat dany
    pryszczers coś sknocił.

    > *Porządne* testy pisze się tak że nie testują jednego konkretnego
    > klienta ale "protokół komunikacji" i mogą sprawdzić inne klienty.

    Ale nie o protokół komunikacji tylko chodzi.

    Poza tym, ktoś musi to opracować, wydać, utrzymywać ciągle w
    aktualności. A to kosztuje.

    > Czy ty jawnie i publicznie sugerujesz że ZUS i "firma której płaci"
    > używają innych (gorszych) standardów testowania oprogramowania?

    Używa dostosowanych do potrzeb, a nie uniwersalnych.

    >> Uniwersalny system oznacza o wiele większe nakłady inwestycyjne na
    >> opracowanie naprawdę betonowego systemu, który będzie sobie radził z
    >> dowolną sieczką. Teraz nie musi. Teraz weryfikacja danych spoczywa na
    >> programie klienckim, a serwer może tylko przyjmować dane i już. Przy
    >> innych klientach weryfikacja będzie spoczywała na serwerze, co w skali
    >> przerobu, jaki ma ZUS jest naprawdę ogromnym kosztem.
    > Jesteś *ciężkim* idiotą?


    PLONK. Ja cię nie obrażam kupo kału.

    > *Porządny* system ma się nie "zwalić" jak dostanie
    > "sieczkę na wejściu" a tylko zasygnalizować (również klientowi) że
    > dostał sieczkę.


    Nie mówię o sieczce, która ZAWALI system, ale jako osoba stosująca ataki
    ad personam jesteś tępym debilem i tego nie pojmiesz.




    --
    Przemysław Adam Śmiejek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1