    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dług - prosba o porade
    Date: Tue, 25 Feb 2003 00:48:27 +0100

    | Choćby dlatego, że jeśli wezwany przeciwnik nie stawi się na posiedzenie
    | pojednawcze, to jego koszty sąd zasądzi od niego na rzecz powódki (o ile
    ta
    | wniesie pozew i "wygra sprawę"). Natomiast wezwania do zapłaty można słać
    do
    | bólu i wzbogacać pocztę z własnego portfela :-)
    | Tu wyższość jest oczywista - wykazanie konieczności pozwania dłużnika.

    Nie chce mi się teraz sprawdzać, ale chyba jak wezwanie nie zostanie
    podjęte, to nie to samo, co jak się nie stawi. Jak wyślę gościowi wezwanie
    za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, to będę miał dowód, że wnosiłem o zwrot.
    Oryginał dokumentu stwierdzającego dług plus wezwanie do zapłaty tworzy dość
    solidne fundamenty do otrzymania nakazu zapłaty. Nie wiem, czy z tym
    posiedzeniem pojednawczym za bardzo nie komplikujemy sprawy.
    W mojej ocenie, takie posiedzenie pojednawcze ma sens przy naruszeniach
    czci, znaków towarowych itp. Tam strony faktycznie mogą się pojednać,
    wytłumaczyć sobie coś. Ale tutaj? On ma oddać pieniądze i co tu do
    tłumaczenia. No ale może się mylę i chodzę utartymi ścieżkami odporny na
    nowości.

    | Z pustego i Salomon nie naleje :-)
    | Wniosek o wyjawienie majątku jest tańszy od komornika i robi większe
    wrażenie
    | na dłużniku niż zawiadomienie o wszczęciu egzekucji. No i ta treść
    | przyrzeczenia z 913 kpc ;-)

    Pewnie jest tańszy i nawet jestem w stanie się z Tobą zgodzić, że może
    większe wrażenie robi. Tyle, że z tego wrażenia pieniędzy nie widzę.
    Trenowałem jakiś czas temu i zazwyczaj twierdzą, że nic nie mają. Ale
    spróbować oczywiście można, bo koszt nie za wielki. A nuż zapłaci przejęty
    przyrzeczeniem?