eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy w prawie RP3 mała różnica głosów stanowi SAMODZIELNIE powód do nakazania powtórnego przeliczenia głosów? [Senat jednomandatowy] › Re: Czy w prawie RP3 mała różnica głosów stanowi SAMODZIELNIE powód do nakazania powtórnego przeliczenia głosów? [Senat jednomandatowy]
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy w prawie RP3 mała różnica głosów stanowi SAMODZIELNIE powód do
    nakazania powtórnego przeliczenia głosów? [Senat jednomandatowy]
    Date: Wed, 23 Oct 2019 09:07:27 +0200 (CEST)

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Też mi się tak mocno wydaje. A to nie idzie nic w kierunku
    > komputeryzacji?

    "Nie naprawiaj tego co nie jest zepsute" - ten system liczenia głosów
    działa w RP3. Dopóki kiedyś powtórne przeliczenie nie wygeneruje
    znacząco różnych wyników albo koszty opłacania dużych komisji wyborczych
    nie zaczną kłuć po oczach to mało kto (mądrzejszy) się będzie rwał to
    zmieniać.

    Ja jestem za powtórnym przeliczeniem głosów _w okręgu Senat100_
    (różnica 320 głosów na ponad 100_000) także ze względu na
    przeprowadzenie "wyrywkowej kontroli jakości" liczenia głosów.
    AFAIR PiS zgłosił w sumie sześć wniosków o powtórne przeliczenie,
    co do pozostałej piątki nie mam silnej opinii. AFAIR komisarz wyborczy z
    tego okręgu sugerował by przeliczyć powtórnie tylko głosy nieważne przez
    dwa krzyżyki (700-800) zgodnie z duchem protestu PiS.

    Jestem także za tym by *w kolejnych* wyborach losować tak z 10-20
    komisji wyborczych do powtórnego przeliczenia w ramach kontroli jakości
    na losowych próbkach. IMHO Wysoka jakość bez kontroli jakości jest
    praktycznie niemożliwa a już co najmniej "nie zmierzona" wiec HGW jaka
    jest naprawdę.

    --
    A. Filip