    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mozna legalnie nie przestrzegac zapisow umowy?
    Date: Wed, 17 Feb 2010 10:21:02 +0100
    <hleiua$8d4$1@inews.gazeta.pl> <hleja8$9om$1@inews.gazeta.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <hlesor$f6p$1@inews.gazeta.pl> <hletbg$hn0$1@inews.gazeta.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1002162130050.1736@quad> <hlevg0$pni$1@inews.gazeta.pl>
    <hlevs3$rib$1@inews.gazeta.pl> <hlf08n$t3k$1@inews.gazeta.pl>
    <hlf0qs$1t4$1@inews.gazeta.pl> <hlf143$304$1@inews.gazeta.pl>
    <hlf2hr$rc$1@news.task.gda.pl> <4b7b1869$1@news.home.net.pl>
    <hlf63q$kvt$1@inews.gazeta.pl> <4b7b1d07$1@news.home.net.pl>
    <hlf75f$ofa$1@inews.gazeta.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <hlf816$r8d$1@inews.gazeta.pl> <4b7b2660$1@news.home.net.pl>
    <hlf9id$312$1@inews.gazeta.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010, Nieco wkurzony wrote:

    > Prowadząc przedsiębiorstwo (wtedy) muszę mieć podstawę do dokonania przelewu.
    > Taką podstawą jest dla mnie faktura.

    IMO mylisz się i nadinterpretujesz.
    Z tego, że wprowadzisz sobie w firmie regulamin "płacimy tylko
    na podstawie faktury", nie wynika że osoby trzecie są takim
    zapisem zobowiązane.
    Jak wyegzekwujesz że *w umowie* będzie zapis iż "podstawą
    płatności jest prawidłowo wypełniona faktura", to możesz
    się czepiać że nie miałeś wcześniej obowiązku zapłacić.
    Jakoś tak wszyscy którzy mi mają coś zapłacić bardzo dbają
    o ten zapis ;>
    Jak z umowy to nie wynika, to sorry sir - zapłata należy
    się z tytułu umowy i basta.
    A o to, że nie mogłeś na czas odliczyć VAT i kosztów możesz
    sobie IMO szkody policzyć (w wysokości odsetek?) i o nie
    sądzić się cywilnie.
    I to jeszcze pod warunkiem, że poszedłeś do nich i Ci
    nie wydali tej faktury - bo (za wyjątkami w rodzaju wybranych
    zapisów z Prawa Telekomunikacyjnego i być może innych, choć
    o innych nie wiem) nie ma obowiązku *dostarczania* faktury,
    jak jest wystawiona to OK, "klient sobie przyjdzie i weźmie".
    Life is brutal :], masz jakiś argument na podważenie tak
    przedstawionego opisu (że zapłata należy się "z umowy" a nie
    "z faktury")?

    pzdr, Gotfryd