  • Data: 2010-02-17 09:21:02
    Temat: Re: Czy mozna legalnie nie przestrzegac zapisow umowy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Feb 2010, Nieco wkurzony wrote:

    > Prowadząc przedsiębiorstwo (wtedy) muszę mieć podstawę do dokonania przelewu.
    > Taką podstawą jest dla mnie faktura.

    IMO mylisz się i nadinterpretujesz.
    Z tego, że wprowadzisz sobie w firmie regulamin "płacimy tylko
    na podstawie faktury", nie wynika że osoby trzecie są takim
    zapisem zobowiązane.
    Jak wyegzekwujesz że *w umowie* będzie zapis iż "podstawą
    płatności jest prawidłowo wypełniona faktura", to możesz
    się czepiać że nie miałeś wcześniej obowiązku zapłacić.
    Jakoś tak wszyscy którzy mi mają coś zapłacić bardzo dbają
    o ten zapis ;>
    Jak z umowy to nie wynika, to sorry sir - zapłata należy
    się z tytułu umowy i basta.
    A o to, że nie mogłeś na czas odliczyć VAT i kosztów możesz
    sobie IMO szkody policzyć (w wysokości odsetek?) i o nie
    sądzić się cywilnie.
    I to jeszcze pod warunkiem, że poszedłeś do nich i Ci
    nie wydali tej faktury - bo (za wyjątkami w rodzaju wybranych
    zapisów z Prawa Telekomunikacyjnego i być może innych, choć
    o innych nie wiem) nie ma obowiązku *dostarczania* faktury,
    jak jest wystawiona to OK, "klient sobie przyjdzie i weźmie".
    Life is brutal :], masz jakiś argument na podważenie tak
    przedstawionego opisu (że zapłata należy się "z umowy" a nie
    "z faktury")?

    pzdr, Gotfryd