  • Data: 2010-02-17 10:56:39
    Temat: Re: Czy mozna legalnie nie przestrzegac zapisow umowy?
    Od: "Nieco wkurzony" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisał(a):

    > IMHO Spór powinien iść raczej w stronę tego, że "odłączenie" nie jest żadną
    > formą oświadczenia woli, nie świadczy o wypowiedzeniu. Może to świadczyć o
    > trudnościach techniczynych, a może w ogóle nie krzystałeś i do Ciebie nie
    > dotarło... Zresztą co w przypadku, gdy klient sam by się odłączył, albo
    > zadzwonił na portiernie usługodawcy z informają, że już "nie chce usługi",
    > czy też by to uznano za skuteczne wypowiedzenie....

    1. Owszem, ja też uważam, że "wypowiedzenie" - na piśmie, czy nie - należy
    rozumieć jako UPRZEDNIE oświadczenie woli, PO KTÓRYM następuje ew. "pogonienie
    klienta".

    Ale cały czas widzę tu argumentację (zwłaszcza w postach A. Lawy), że
    "przecież jak do nich zadzwoniłem, to mi powiedzieli, że rozwiązali ze mną
    umowę, więc jest OK". Wniosek z tego taki, że klient pozbawiony usług nie
    powinien kontaktować się z usługodawcą, bo daje mu okazję do "wypowiedzenia"
    (post-factum?). Tak mam to rozumieć?

    2. W tym swoim regulaminie usługodawca zastrzegł sobie, że "odłączenie od
    usługi jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy. Czy taka klauzula jest
    dozwolona? Przecież samo odłączenie to nie "oświadczenie woli".