    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    <LJIRM.73287$uu_.60457@fx09.ams1> <vRIRM.78976$vGnf.17079@fx15.ams1>
    <uf8ul7$b9b$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <OX1SM.59475$t4G1.44595@fx10.ams1>
    <ufbdmb$cot$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <cpnSM.79766$NSo2.17078@fx13.ams1>
    <ufe0v2$4ao$4$RTomasik@news.chmurka.net>
    Date: Mon, 02 Oct 2023 09:21:15 GMT

    On 2023-10-02, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Nic nie zacznie. Telefon bedzie się przemieszczał ku granicy, a potem
    > będzie się, logował do zagranicznych sieci. Nie będę pisał o
    > szczegółach, co jeszcze trzeba zrobić, by to tak wyglądało, bo nei będę
    > pouczał.

    Ty chyba serio wierzysz, że ktoś kto nie ma tyle wyobraźni, żeby ocenić
    ryzyko popierdalania 300km/h nocą na ruchliwej autostradzie będzie
    kombinował np. z power bankiem lub wyczyniał jeszcze bardziej wyszukane
    rzeczy.

    > Dokładnie nic. Mogła zasadniczo nic nie powiedzieć. Mógł rodzinie
    > powiedzieć, ze jedzie do Niemiec (nie ma zakazu oszukiwania mamy, gdzie
    > się jedzie) i rodzina składa takie zeznanie, a facet siedzi w domku na
    > Mazurach. Z tego procesowo nic nie wynika.

    No włąśnie. Dokładnie nic. A zdecydowali się na komunikat, który
    potencjalnie może uczynić z nich kłamców.

    > Ale to ocena moralna rodziny,a nie winy samego kierującego BMW. Co to ma
    > do rzeczy? To prawo rodziny. Kolejny raz mamy sytuację, gdy robi się
    > zamieszanie tam, gdzie trzeba to spokojnie wyjaśnić. Powiedz mi, co
    > pilnego tu może podejrzany wyjaśnić? Pilnego na tyle, że nagle to musi
    > być tu i teraz?

    Ma tyle do rzeczy, że jest elementem profilowania zainteresowanych
    uczestników całego zamieszania, czyli daje pewne wskazówki co do ich
    wiarygodności.

    > Tylko, że to ukrywanie, to system wykreował, a nie sam podejrzany. Jemu
    > nawet nie wysłano wezwania, na które mógłby się zgłosić, albo i nie.

    Oczywiście możesz mieć rację, ale nie jestem do końca przekonany.

    --
    Marcin