  • Data: 2023-10-02 16:03:49
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 02 Oct 2023 13:30:24 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Jasne, że ma prawo, natomiast co do sensu i formy tych działań to się
    > chyba róznimy.

    > Jeżdzących 300km/h po nocy w dość sporym ruchu?

    Tam jest brak pasa pobocza, limit 110, i wystarczy pojechac 121 na
    mandat :-)

    Duzo wiecej sie zreszta nie da, bo ruch spory - zaraz dojedziesz do
    jakiegos jadącego 115 i wyprzedzającego cięzarówkę.
    W weekend lepiej, bo ciezarówki rzadko jezdzą

    Swoją drogą ... jakas olbrzymia predkosc moglaby tam byc naprawde
    niebezpieczna, bo jedzie jakas np Kia prawym pasem 110 i chce
    wyprzedzic ciezarówke ...

    I faktycznie - 100 tys mandatow w miesiac ...
    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/odcinkowy-
    pomiar-predkosci-zbiera-zniwo-wysyp-mandatow-beda-ko
    lejne-urzadzenia-lista/0w9x0w5

    to moze by tak zweryfikowac, czy 110 jest tam uzasadnione :-)

    > Masz tu uraz, ale jednak w moim odczuciu ta naganka nie jest zupełnie
    > bezpodstawna. Owszem, cały czas może okazać się, że bmw nie zawinił, ale
    > nawet z danych, które mamy nie wydaje się to za specjalnie
    > prawdopodobne. To nie jest nawet kwestia wydawania wyroków co podejścia
    > to tej tragedii z odpowiednią proporcją, kto tu jest poszkodowany, a kto
    > jest najpewniej winny.

    Drastyczna predkosc wydaje sie udowodniona, chocby filmikami,
    wiec zarzuty sie raczej utrzymają.
    I nawet jakby sie okazało, ze Kia tam jakos mocno zawiniła,
    to i tak mozna zrzucic sporo winy na BMW wlasnie za tą predkosc.

    Pytanie, czy ktos tam mial kamere - moze Kia, moze BMW, moze ktos
    blizej - i bedzie w miare dokladnie wiadomo, co się stało, bez
    domysłów.

    J.