eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy jesli ktos xeruje... naruszając prawa autorskie › Re: Czy jesli ktos xeruje... naruszając prawa autorskie
  • From: T <...@t...warszawa.pl>
    Subject: Re: Czy jesli ktos xeruje... naruszając prawa autorskie
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <o...@d...local.ies.co.pl>
    <g2r2mm$opa$1@news2.task.gda.pl> <g2r9cr$qr3$1@inews.gazeta.pl>
    <g2ri3t$ods$1@news.onet.pl> <c...@z...router>
    <4851c19f$1@news.home.net.pl> <1...@z...router>
    User-Agent: Pan/0.132 (Waxed in Black)
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 80.52.166.102
    Message-ID: <4852f6f8$1@news.home.net.pl>
    Date: 14 Jun 2008 00:38:48 +0200
    X-Trace: news.home.net.pl 1213396728 80.52.166.102 (14 Jun 2008 00:38:48 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 31
    X-Authenticated-User: n...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.h
    ome.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:537965
    [ ukryj nagłówki ]

    Marcin Debowski pisze:

    > Może Ty i Twój kolega i może koledzy Twoich kolegów, ale jakieś mam
    > takie niepokojace przeczucie, że 90% populacji nic nie kupi i się
    > zadowoli co nielegalnie skopiowało.

    Jak się zadowoli to w innej sytuacji także by się zadowoliło i nie
    kupiło, z tym że skopiowałoby później. Bez różnicy finansowej dla
    producenta.

    Jeśli natomiast użyje "pirackiej" kopii podczas gdy oryginalny produkt
    nie jest dostępny istnieje spora szansa, ze gdy się pojawi to część osób
    go od razu kupi, kolejna grupa kupi inne produkty tej firmy, a jeszcze
    inna zadowoli się piracką kopią w domu, ale do firmy kupi produkt
    oryginalny.

    Myślisz, ze dlaczego np. Microsoft tak niemrawo walczy w Polsce z
    piractwem i zaczął dopiero wtedy, gdy Polacy się wzbogacili? Powód jest
    prosty -- cel każdego niemal biznesu (pomijam towary luksusowe itp.) to
    sprzedać produkt za największą cenę, jaką jest w stanie zapłacić dany
    klient. Choćby bez marży, jeśli dana osoba nie jest w stanie zapłacić
    więcej.

    > Poza tym, tak MZ nie Twój interes dbanie o potencjalne zyski innej osoby
    > bez zapytania jej o zgodę. To ponownie, z czysto etycznego p. widzenia.

    Mylisz chyba etykę i moralność z zupełnie uznaniowymi przepisami, które
    teraz są takie, a za 10 lat mogą być zupełnie inne.

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1