eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy jakiaś ustawa określa kiedy klientowi należy się odliczenie?Re: Czy jakiaś ustawa określa kiedy klientowi należy się odliczenie?
  • Date: Fri, 14 Jul 2006 21:50:44 +0200
    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.4 (Windows/20060516)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy jakiaś ustawa określa kiedy klientowi należy się odliczenie?
    References: <e97uh3$ulh$1@opal.futuro.pl>
    In-Reply-To: <e97uh3$ulh$1@opal.futuro.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 0628-5, 2006-07-14), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    NNTP-Posting-Host: 80.55.24.130
    Message-ID: <4...@n...home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1152906542 80.55.24.130 (14 Jul 2006 21:49:02 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 36
    X-Authenticated-User: t...@t...home.pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:400701
    [ ukryj nagłówki ]

    IRK napisał(a):
    > Witam,
    >
    > W wyniku awarii klienci są pozbawieni dostępu do sieci. w/g regulaminu
    > przysługuje im bonifikata proporcjonalna do czasu trwania. Jednak zawsze to
    > było naliczanie w dniach - np klient nie działał 3 dni - otrzymuje upust
    > 1/10 abonamentu.
    >
    > Ale co w przypadku gdy klient domaga się odliczenia za 35 minut nie
    > działania?
    >
    > Czy prawo telekomunikacyjne określa jakiś minimalny czas za ktory należy się
    > odliczenie?

    W tego typu przypadkach klient może domagać się dwóch rzeczy:

    - bonifikaty w opłatach okresowych
    - odszkodowania z tytułu przerwy w świadczeniu usługi.

    Za wyjątkiem usługi powszechnej (w tym usługi telefonicznej) regulowanej
    w art. 105 PT, sposób naliczania i wysokość bonifikaty i/lub
    odszkodowania powinna zawierać umowa czy regulamin.

    Dlaczego powinna? Bo w przeciwnym przypadku klient może domagać się
    dowolnych kwot, a przy braku umownego uregulowania operator staje się
    stroną słabszą w potencjalnym sporze sądowym. Jeżeli w przypadku
    bonifikaty można zdroworozsądkowo założyć (i chyba każdy sąd to kupi),
    że za jeden dzień przerwy w świadczeniu usługi należy się 1/30 opłaty
    miesięcznej, to z odszkodowaniem jest już trochę inna sprawa. Klient
    mógł ponieść straty w wysokości odbiegającej od kwot, jakie miał na
    myśli operator.

    W przypadku sporu sądowego pod uwagę mogą być brane ogólne reguły
    Kodeksu cywilnego, z terminami włącznie.

    M.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1