  • Data: 2014-05-18 19:51:05
    Temat: Re: Czy Polska to pa stwo prawa
    Od: Alojzy Bomba <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18/05/14 19:40, Andrzej Lawa wrote:

    > Ależ mogę, bo "prawo" kanoniczne nie jest publikowane w Dzienniku Ustaw
    > ani w żadnym innym urzędowo usankcjonowanym źródle.

    Ależ nie możesz bo prawo polskie publikowane w Dz.U. nie wprost do niego
    odsyła. Zresztą sędzie wrzuci w lexa problem i wyskoczy mu wyrok
    SN przeze mnie wklejony. Powiesz, że nie musisz znać przepisów prawa
    kanonicznego a on, że nie musisz również wygrać. W ogóle prawa nie
    trzeba znać, ale to może się wiązać z przegrywaniem spraw w sądach.

    > Ale odzyskam pieniądze - księża mają przecież i swój prywatny (i
    > nierzadko całkiem spory) majątek oraz dochód.

    Odzyskasz albo nie odzyskasz. Trafisz na biednego proboszcza i tyle.
    W tamtej sprawie chodziło o zapłatę 217.000 zł

    > Bo pytanie nie miało związku z wątkiem.

    > Nie na pamięć, ale znam. I?

    Ale chyba go nie rozumiesz bo jakbyś rozumiał to pojąłbyś analogię
    między kościelnymi osobami prawnymi i koniecznością stosowania prawa
    kanonicznego dla oceny np. reprezentacji a obcymi osobami prawnymi
    i koniecznością stosowania obcego prawa. Zresztą tak ciężko się z tobą
    dyskutuje, że chyba mijasz się z prawdą.