  • Data: 2014-05-19 08:03:05
    Temat: Re: Czy Polska to pa stwo prawa
    Od: Alojzy Bomba <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 18/05/14 20:49, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Alojzy Bomba" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie czytałem. Ale nie został opublikowany w Dzienniku Urzędowym, a to
    > choćby samo w sobie pooduje, że trudno oczekwiać, by ludzie go
    > przestrzegali.

    > I w mojej ocenie popełnił błąd. Wyrok jest wiążący tylko w tamej sparwie
    > i nie mam zamiaru go powielać.

    Ale tak właśnie działa SN i sądy w Polsce. Pomijając, że wywód SN był
    logiczny, to wyrok ten jest i będzie powielany przez sądy powszechne.
    Wymówką jest stwierdzenie, że SN prawa nie stworzył ale je wyjaśnił. To
    pozwala mi z kolei przyjąć, że również nie jesteś prawnikiem, bo prawnik
    doradzający klientowi wbrew linii orzeczniczej SN jest dla tego klienta
    niebezpieczny.

    BTW, nie wiem co wy macie z tym publikowaniem w Dz.U. Sądy obce na
    podstawie prawa prywatnego międzynarodowego stosują prawo obce i to
    prawo obce również nie było publikowane w Dz.U.