  • Data: 2014-05-19 12:43:24
    Temat: Re: Czy Polska to pa stwo prawa
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.05.2014 19:51, Alojzy Bomba pisze:

    > Ależ nie możesz bo prawo polskie publikowane w Dz.U. nie wprost do niego
    > odsyła. Zresztą sędzie wrzuci w lexa problem i wyskoczy mu wyrok
    > SN przeze mnie wklejony. Powiesz, że nie musisz znać przepisów prawa
    > kanonicznego a on, że nie musisz również wygrać. W ogóle prawa nie
    > trzeba znać, ale to może się wiązać z przegrywaniem spraw w sądach.

    > Odzyskasz albo nie odzyskasz. Trafisz na biednego proboszcza i tyle.
    > W tamtej sprawie chodziło o zapłatę 217.000 zł

    Ciekawe, że w tamtym wyroku SN ODDALIŁ kasację POZWANEGO.

    Inna sprawa, że konkordat wytworzył burdel prawny, w którym nawet znając
    "prawo" kanoniczne można zostać wprowadzonym w błąd co do reprezentacji
    parafii przez proboszcza jako że detale rozdziału kompetencji zmieniają
    się dynamicznie w ramach wewnętrznych i niepublikowanych obrad KRK - nie
    ma żadnego publicznego rejestru aktualnego podziału kompetencji.

    Konkordat należałoby wypowiedzieć i wprowadzić rejestrowanie
    działalności na zasadach ogólnych.

    > Ale chyba go nie rozumiesz bo jakbyś rozumiał to pojąłbyś analogię
    > między kościelnymi osobami prawnymi i koniecznością stosowania prawa
    > kanonicznego dla oceny np. reprezentacji a obcymi osobami prawnymi
    > i koniecznością stosowania obcego prawa. Zresztą tak ciężko się z tobą
    > dyskutuje, że chyba mijasz się z prawdą.

    Ale filie KRK w Polsce nie są podmiotami prawa międzynarodowego.