eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo znaczy zdanie bez czasownika - autorskie prawa oraz egzemplarz utworu › Re: Co znaczy zdanie bez czasownika - autorskie prawa oraz egzemplarz utworu
  • Data: 2007-03-25 13:57:50
    Temat: Re: Co znaczy zdanie bez czasownika - autorskie prawa oraz egzemplarz utworu
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> wrote in message
    news:eu5trr$jm1$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > tlumacze czasami jakies artykuly dla jednego wydawnictwa, ktore wydaje
    > kilka czasopism. Teraz mi napisali, ze mam zawsze na fakture pisac
    > nastepujaca formulke:

    [ciach]

    Skoro to faktura to co się dziwisz.
    Czy jak kupujesz coś w sklepie to masz napisane na fakturze
    "towar", czy "sprzedaż towaru".

    Sprzedaje się przedmiot a nie czynność.
    Więc tutaj "sprzedajesz" autorskie prawa majątkowe do artykułu oraz
    egzemplarz artykułu.

    > Szczerze mowiac, w ogole nie rozumiem, co tam jest napisane, bo moim
    > zdaniem tam brakuje orzeczenia (czasownika).

    Bo to nie jest zdanie.

    > Poza tym nie wiem, co ma znaczyc to "oraz egzemplarz utworu".

    tłumaczenie. Przecież jakość fizycznie muszą wejść w posiadanie tekstu, do
    którego sprzedajesz im prawa autorskie, więc oprócz praw sprzedajesz ten
    samo tłumaczenie.

    > Ale z wydawnictwa przyszla odpowiedz, ze prawniczka mowi, ze sformulowanie
    > jest OK.

    Bo jest.

    > Ale ja wciaz nie rozumiem, co jest trescia. Czy moglby mi ktos wyjasnic,
    > co ten tekst mowi?

    Dołóż sobie na początek.
    "Treścią faktury jest sprzedaż..." no i teraz dokończ.

    Treścią faktury jest przedaż praw autorskich do utworu i egzemplarza utworu.