eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCo znaczy zdanie bez czasownika - autorskie prawa oraz egzemplarz utworu › Co znaczy zdanie bez czasownika - autorskie prawa oraz egzemplarz utworu
  • Data: 2007-03-25 13:36:00
    Temat: Co znaczy zdanie bez czasownika - autorskie prawa oraz egzemplarz utworu
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    tlumacze czasami jakies artykuly dla jednego wydawnictwa, ktore wydaje
    kilka czasopism. Teraz mi napisali, ze mam zawsze na fakture pisac
    nastepujaca formulke:

    *** [dokladny i caly cytat - copy&paste, bez nazwy wydawnictwa]

    autorskie prawa majątkowe do artykułu pt" ........................." w
    zakresie publikacji utworu we wszystkich pismach wydawanych przez
    wydawnictwo X, w wersji papierowej i elektronicznej, w
    sieci internet wraz z prawem do tłumaczenia na języki obce oraz
    egzemplarz utworu"

    *** [koniec cytatu]

    Szczerze mowiac, w ogole nie rozumiem, co tam jest napisane, bo moim
    zdaniem tam brakuje orzeczenia (czasownika). Poza tym nie wiem, co ma
    znaczyc to "oraz egzemplarz utworu". Ale z wydawnictwa przyszla
    odpowiedz, ze prawniczka mowi, ze sformulowanie jest OK. Ale ja wciaz
    nie rozumiem, co jest trescia. Czy moglby mi ktos wyjasnic, co ten tekst
    mowi?

    Ludek