  • Data: 2008-09-13 16:47:05
    Temat: Re: Centralwings i odszkodowania
    Od: Sarpedon <f...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek_P pisze:

    > Rzecznika Centralwings wypowiedzial sie,
    > ze "...w sytuacji, gdy z przyczyn technicznych, niezaleznych
    > od przewoznika odwolujemy lot, jestesmy zobowiazani
    > zwrocic pasazerom gotowke za wykupiony bilet.
    > Tylko na to pasazerowie moga liczyc".

    wg prawa - racja

    > Jednoczesnie dodal, ze "...dzisiejszy rejs mial
    > byc ostatnim lotem na trasie Bolonia-Warszawa.
    > - Nie ma mozliwosci, by ten rejs przelozyc na inny dzien".
    > W moim odczuciu jest to zwykle hochsztaplerstwo,
    > zwykly unik, aby dzialalnosc zakonczyc jeszcze wczesniej
    > niz oficjalnie deklarowana data.

    prawo generalnie nie daje wielkich mozliwosci pasazerom. dla lotow do
    1500 km przysluguje odszkodowanie 250 eur i zwrot za kupiony bilet.
    natomiast jesli ktos zakupil inny to juz jego problem. wszelkie loty
    zastepcze czy tez przebukowanie biletow na inny termin to dobra wola
    przewoznika. tyle wg prawa.

    > Jak ta wypowiedz rzecznika, odrzucajaca inne roszczenia
    > niz zwykly zwrot kwot za bilet, ma sie do regulacji unijnych
    > dotyczacych odszkodowan? Ma ktos jakies informacje
    > na ten temat, bo niestety nie udalo mi sie dotrzec
    > do zadnych konkretow.

    ma sie chyba poprawnie. awarie samolotow czesto traktowane sa jako
    "zaistnienie nadzwyczajnych okoliczności, których nie można bylo uniknąć
    pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków"

    Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia
    11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy
    dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub
    dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91 Tekst
    mający znaczenie dla EOG.