eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCentralwings i odszkodowania › Re: Centralwings i odszkodowania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: Sarpedon <f...@b...cy>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Centralwings i odszkodowania
    Date: Sat, 13 Sep 2008 18:47:05 +0200
    Organization: Onet.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <gagqq9$8qb$2@news.onet.pl>
    References: <gagh8t$jd$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: riviera.nat.student.pw.edu.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1221324425 9035 194.29.137.41 (13 Sep 2008 16:47:05 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Sep 2008 16:47:05 +0000 (UTC)
    X-Sender: ZNjiH7nneYMN7nCDiniA7A==
    In-Reply-To: <gagh8t$jd$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Antivirus: avast! (VPS 080913-0, 2008-09-13), Outbound message
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.16 (Windows/20080708)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:553286
    [ ukryj nagłówki ]

    Jacek_P pisze:

    > Rzecznika Centralwings wypowiedzial sie,
    > ze "...w sytuacji, gdy z przyczyn technicznych, niezaleznych
    > od przewoznika odwolujemy lot, jestesmy zobowiazani
    > zwrocic pasazerom gotowke za wykupiony bilet.
    > Tylko na to pasazerowie moga liczyc".

    wg prawa - racja

    > Jednoczesnie dodal, ze "...dzisiejszy rejs mial
    > byc ostatnim lotem na trasie Bolonia-Warszawa.
    > - Nie ma mozliwosci, by ten rejs przelozyc na inny dzien".
    > W moim odczuciu jest to zwykle hochsztaplerstwo,
    > zwykly unik, aby dzialalnosc zakonczyc jeszcze wczesniej
    > niz oficjalnie deklarowana data.

    prawo generalnie nie daje wielkich mozliwosci pasazerom. dla lotow do
    1500 km przysluguje odszkodowanie 250 eur i zwrot za kupiony bilet.
    natomiast jesli ktos zakupil inny to juz jego problem. wszelkie loty
    zastepcze czy tez przebukowanie biletow na inny termin to dobra wola
    przewoznika. tyle wg prawa.

    > Jak ta wypowiedz rzecznika, odrzucajaca inne roszczenia
    > niz zwykly zwrot kwot za bilet, ma sie do regulacji unijnych
    > dotyczacych odszkodowan? Ma ktos jakies informacje
    > na ten temat, bo niestety nie udalo mi sie dotrzec
    > do zadnych konkretow.

    ma sie chyba poprawnie. awarie samolotow czesto traktowane sa jako
    "zaistnienie nadzwyczajnych okoliczności, których nie można bylo uniknąć
    pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków"

    Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia
    11 lutego 2004 r. ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy
    dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub
    dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91 Tekst
    mający znaczenie dla EOG.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1