    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 14 Oct 2013 22:47:56 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Brat wyłudził (?) milion, da się coś zrobić?
    <Pine.WNT.4.64.1310142006160.2600@quad> <l3hced$af$1@node2.news.atman.pl>
    <525c3715$0$32700$65785112@news.neostrada.pl>
    <l3hii6$6th$1@node2.news.atman.pl>

    On Mon, 14 Oct 2013, Andrzej Lawa wrote:

    > Tia, rozumując w ten sposób, jeśliby przesłać komuś przelew z tytułem będącym
    > głupim żartem typu "zapłata za zamach smoleński" byłby to dowód na "zamach
    > smoleński" ;)

    Nie, ale na przyjęcie zapłaty w sposób zmierzający do ukrycia prawdziwego
    źródła tak :>

    > Pamiętaj, że obecnie klienci większych dostawców usług czy mediów mają swoje
    > osobne konta rozliczeniowe i księgowość u takiego dostawcy nie ma powodów,
    > żeby patrzeć na tytuły przelewów - liczy się saldo konta i tyle.

    Pamiętamy.
    Jeśli ów brat miał osobne konta na przyjmowanie pożyczek i darowizn
    oraz wszyscy o tym wiedzieli, to siostra będzie musiała się
    tłumaczyć z własnej pomyłki ;)
    (nie żeby meritum było śmieszne, ale trzymając się konwencji jak wyżej)

    Oczywiście, że tytuł nie jest jedynym i ostatecznym dowodem czynności.
    Ale prawidłowy tytuł dowodzi zamiaru wykonawcy tudzież nieprawidłowy
    powinien być brany pod uwagę, że "w razie wątpliwości" obróci się
    przeciw niemu.

    pzdr, Gotfryd