  • Data: 2006-01-09 23:02:15
    Temat: Re: Bramki w metrze i art.54KW
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > podasz konkretne przepisy czy piszesz aby sobie popisac?

    A jak podam to coś to zmieni w Twoim podejściu do tematu?
    Może chociaż zrezygnijesz z tak merytorycznie rozwijających temat argumentów
    jak "bredzisz" :D

    Spróbuję podac skoro Cię to interesuje:
    Np. art. 140 k.c. co do własności i uprawnień właściciela rzeczy skutecznych erga
    omnes (czyli przeciw wszystkim).
    Np. art. 423 i 424 k.c. co do obrony koniecznej i stanu wyższej konieczności na
    gruncie prawa cywilnego, a więc np. także w zakresie korzystania z cudzej rzeczy
    wbrew woli właściciela.
    Art. 343 k.c. co do samopomocy posiadacza.

    Dlatego na gruncie prawa zawsze możemy mówić o sytuacjach wyjątkowych.To
    nioc nowego w prawie.
    Zwrócę jeszcze uwagę, że te przepisy dotyczą zarówno własciciela sklepu jak i
    właściciela plecaka ;)

    > a teraz nam wyjasnij co to ma wspolnego z prawem, gdyz piszesz na
    > pl.soc.prawo, a nie na: moim.zdaniem.pl

    Co masz na myśli pisząc "to"?

    > no i co z tego?
    > zlamala jakis konkretny przepis?
    > jesli nie - to na drzewo

    Już kilkakrotnie w tych wątkach zaznaczałem to wyraźnie: Nie znajduję w tym
    naruszenia prawa (i słusznie). Znajduję tylko co najwyżej obniżoną kulturę
    osobistą i brak szacunku dla innych (innych pasażerów metra, czy osób
    pracujących w metrze).

    > jestesmy na pl.soc.prawo, a nie na grupie savoir vivre, wiec nie
    > piernicz, obywatelu, bez sensu

    prawo to "ars boni et aequi".
    Wbrew pozorom wcale nie jest mu daleko do dobrego wychowania :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info