  • Data: 2006-01-10 13:21:26
    Temat: Re: Bramki w metrze i art.54KW
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:dpuu5b$tua$1@opal.futuro.pl...

> [...]
    innych
    > osób. Czyli Ty możesz korzystać ze swojego plecaka a sklepikarz ze
    swojego
    > sklepu - z wyłączeniem innych osób. Jeśli właściciel sklepu inne osoby
    do swojej
    > rzeczy (sklepu) dopuszcza to jedynie na podstawie jego woli. Gdy woli
    tej nie ma -
    > może Ci np. sklep zamknąć przed nosem. I zrobi to w sposób całkowicie
    zgodny z
    > prawem.
    >
    > To tyle ode mnie. Może objaśnisz dla odmiany Ty czemu art. 140 k.c.
    nie dotyczy
    > np. sklepu czy plecaka (o ile dobrze Cię rozumiem)?

    1. ja swojego plecaka nie zamierzam nikomu udostepniac, zatem
    sklepikarzowi oraz jego siepaczom wara od niego.
    2. jesli sklepikarz zamknie sklep - przestaje go udostepniac
    jezeli udostepnia swoj sklep i towar klienteli, nie ma prawa ograniczac
    mojej wolnosci w imie swojego widzimisie.

    > Te zwykłe prawa ma także właściciel sklepu i towaru w nim.
    > Chyba nie jesteś zwolennikiem filozofii Kalego, co ;)

    > Jeśli wchodzisz do mojego domu (sklepu etc.) bez mojej zgody -
    naruszasz moje
    > posiadanie tych rzeczy. Art. 343 jak się patrzy. Inna rzecz, czy
    zechcę od razu
    > korzystać z instytucji samopomocy. Może najpierw grzecznie Cię
    poproszę o
    > wyjście; nie wchodzenie z plecakiem; nie wchodzenie w ubłoconych
    butach etc.
    > Kultura zawsze się przyda. Przynajmniej na początek ;)

    mylisz pojecia, gdyz ja nikomu nie udostepniam domu, a sklep ma godziny
    otwarcia i brak przy drzwiach wywieszki typu:" nur fur deutsch" czy
    "whites only". zatem nie naruszam niczyjego posiadania

    > Jest coś więcej niż regulamin - jest kodeks cywilny. Ustawa całą gębą
    :)

    tak? a w ktorym to miejscu kc nakazuje mi okreslone zachowanie?
    nie zauwazyles, ze zmuszanie do czegos takiego podpada pod inny kodeks?

    > Stany wyższej konieczności są elementem normalnego życia. Mogę taki
    stan
    > zauażyć np. u kobiety której dziecko za chwile zleje się w gacie a ona
    śpiesząc do
    > WC np. potrąca ludzi w kolejce do kasy - a o podobnej sytuacji też
    przez chwilę
    > rozmawialiśmy.

    jesli dziecko, ktore za chwile sie zsika i stan wyzszej koniecznosci sa
    tym samym, to ja jestem perska ksiezniczka. tyle razy cie prosze, zebys
    nie kombinowal, ale ty chyba jednak jestes niereformowalny :/

    > Kultura osobista zawsze jest na miejscu.

    a jak sobie ochroniarz wymysli, ze np. co druga babcia ma do kasy skakac
    "zabkami" to rowniez ma sie temu podporzadkowac? nie kombu=nuj jak kon
    pod gore, oki?

    > BTW: Oczywiście nieco upraszczam, dla klarowności rozmowy, mówiąc że
    każdy
    > sklepikarz jest właścicielem sklepu, ale nawet jeśli nie jest to i tak
    przysługuje mu
    > jakieś inne prawo rzeczowe do sklepu w którym prowadzi działalność. To
    zaś
    > powoduje podobne skutki praktyczne co bycie właścicielem.
    > Np. jeśli dzierżawię sklep, to także mogę Cię z niego wyprosić itd.

    a na jakiej podstawie?