    From: Sławek <s...@d...null>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bitwa o dom /bezradność policji !
    Date: Wed, 29 Mar 2006 16:15:42 +0200

    Robert Tomasik wrote:

    > Oczywiście, ze racja. Ale zastanów się, na ile sytuacja się zmieni,
    > gdy zaprosiwszy sąsiada pozwolisz, by ten zamieszkiwał u Ciebie kilka
    > miesięcy i nagle wezwiesz policję, by go wyprosiła?

    Jeżeli inaczej nie chciałby opuścić MOJEGO MIESZKANIA - to wezwanie Policji
    byłoby jak najbardziej zasadne - nawet jeżeli "zamieszkiwałby" dziesięć
    lat. A zawezwana Policja powinna stać na straży prawa i delikwenta usunąć.

    Na co mu pozwalałem to jedna sprawa - na co mu nie pozwalam - inna. Sens
    posiadania domu/mieszkania to między innymi prawo określania kto ma prawo w
    nim mieszkać/przebywać - a kto nie będzie wpuszczony albo kto będzie
    wyrzucony za drzwi. Czy będę to robił z racjonalnych przesłanek (gość np.
    po pół roku pobytu zaczął kraść moje rzeczy osobiste) - czy też po prostu z
    kaprysu (bo mam takie widzimisię) - nie ma najmniejszego znaczenia i nie
    musi być nawet brane pod uwagę.

    Nota bene, czy uważasz, że twój samochód także może "wypożyczać" każdy, kogo
    kiedykolwiek nim podwiozłeś? Bo wszak kiedyś zaprosiłeś go do środka...