    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Biegły z łodzi
    Date: Tue, 6 Feb 2024 10:30:53 +0100

    On Mon, 05 Feb 2024 23:21:07 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Nie ma jak paść bo jednostkowy eksperyment nie będzie stanowił żadnego
    > dowodu. Musiałbyś z kilkaset osób tak przebadać.

    Caly komisariat z Trzemeskiej :-)

    > Zalezy jak daleko i jak często jest od jakis opinii "środka". Nb. oni
    > nie muszą jakoś tej opinii uzasadniać?

    Uzasadniają.
    Ale uzasadnienie tez mozna naciągnąc.

    Patrz na komisję Macierewicza - kilkaset stron uzasadnienia :-(

    > MZ problem jest gdzieindziej - występowanie wielu czynników potencjalnie
    > śmiertelnych jednocześnie bez klarownej mozliwości rozstrzygnięcia,
    > który mógł przeważyć. A sąd musi tłymaczyć na korzyść obwinionego.

    Biorąc pod uwage, ze zmarl w pare minut w policyjnym kiblu w czasie
    "obróbki" przez Policjantów, to IMO sąd moze uznać, ze wina lezy po
    stronie tychze Policjantow. Chocby nawet tylko przestraszyli go na
    śmierc, to ich wina.
    A jak są wątpliwosci - to skazac za niepodjęcie działań ratunkowych,
    bo taser to raczej nie jest narzędzie do reanimacji.

    Ale eksperyment bardzo popieram. Wszystkich uczestników w kajdanki,
    i niech ich koledzy tak samo obrobią, az do wyczerpania baterii w
    taserze.

    J.