  • Data: 2013-03-10 14:36:42
    Temat: Re: 47/1000 - komornicy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-10 10:28, cef pisze:

    > Ciekawe dlaczego się mylą teraz?

    Bo zaczynając prowadzić egzekucję nie mają niczego innego jak imię,
    nazwisko, i nieaktualny adres. Na tej podstawie "łatwo" przez pomyłkę
    znaleźć jakąś inną osobę, i nawet w dobrej wierze skierować przeciwko
    niej egzekucję.

    > Niekoniecznie.
    > Zakładamy, że działają niestarannie?
    > To niech się ubezpieczają.

    Ale kto? Wierzyciele, czy komornicy?

    > Trzeba się nauczyć być odpowiedzialnym.
    > Dlaczego tak się bronisz przed tym naturalnym dla uczciwych ludzi
    > zachowaniem?

    Odpowiedzialność jest ponoszona - przez sprawcę, czyli wierzyciela.
    Rozwiązaniem nie jest kolejne obowiązkowe ubezpieczenie, tylko
    naprawienie systemu w ten sposób, aby do pomyłek nie dochodziło, czyli
    np. poprzez lepszą identyfikację dłużnika na tytule wykonawczym.

    I aż się dziwię, że przestępstwa okradania czyichś kont przy użyciu
    komornika nie są jeszcze popularne - a jest to dziecinnie proste.
    Wiedząc, że mój kolega ma dużą bańkę na koncie, doprowadzam do uzyskania
    na jego imię i nazwisko tytułu wykonawczego (dziecinnie proste) i...
    szybko przeprowadzam egzekucję na jakiegoś słupa. Przestępstwo idealne,
    o wiele prostsze niż włam do banku, czy do domu :)

    --
    Liwiusz