    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 28 Oct 2013 21:36:44 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: 100 tys. Sawickiej

    On Mon, 28 Oct 2013, p47 wrote:

    > 1. MZ to ty zachowałes się dokładnie jak polityk;
    > -nie odniosłes się zupełnie do postawionych w pierwszym wątku pytań,

    Po co?
    Nie mam i nie miałem takiego zamiaru.
    Moim zamiarem jest wykazanie, że chwyt erystyczny o konstrukcji
    "to dorzucimy jeszcze jakiś niezwiązany element żeby było więcej
    zarzutów" stanowi błąd gruby, jeśli nie głupotę - coś takiego
    stanowi doskonałą pożywkę dla doszukiwania się manipulacji przez
    drugą stronę.
    Jak ma być przekonująco, to lepiej NIE dorzucać wątpliwych
    uwag - nic więcej nie chciałem napisać.

    > 2. zarzucasz mi manipulację,(na czym ona wg ciebie miałaby polegać?)

    Na ujęciu w jednym zdaniu dwu opisów, w taki sposób, że SUGERUJE
    iż pierwszy opis jest związany z drugim, podczas kiedy jest
    to nieprawda.
    Prowokowanie do dopytywania się przez tych którzy zauważyli brak
    powiązań też jest niepotrzebne.

    Żeby jasność była - IMO pytania z częsci pierwszej są wystarczające.
    Nie potrzebują "wsparcia", a już wątpliwego na pewno.

    > tymczasem, skoroś tak drobiazgowy, przecież to ty manipulujesz (jak
    > politycy;-) wkładając mi w klawiaturę tezy, których nie stawiałem!

    Właśnie zarzuciłem ci erystykę - takie ujęcie tekstu, że FORMALNIE
    tezy nie stawiałeś, a zupełnie przypadkiem obowiązek formy pisemnej
    jest obok "zarzutów".
    Nic na to nie możesz poradzić, że czytelnikom się skojarzy.
    Pech zwyczajnie.

    > 3. na marginesie, -brak wymaganej formy pisemnej przy pozyczce w postepowaniu
    > przed US jest istotny w dowodzeniu, ze otrzymanie tych 100tys zł na ławeczce
    > to pozyczka;-) US moze domniemywac że to np. darowizna, a skutki podatkowe
    > są różne, awięc i konsekwencje.

    Skądinąd tak, ale z braku "papieru" najpierw te pieniądze
    musiałyby w końcu wpłynąć do zainteresowanej ;>
    Co do urzędu, skoro już o tym mowa.
    Może, ale IMO będzie musiał iść do sądu.
    Cywilnego, celem ustalenia czy to pożyczka była.
    I owszem, USy to robią, jak widzą szanse na podatek i mają podstawy,
    link zapodałem chyba w tym kwartale (a na pewno w tym roku).
    Pic w tym, że patrz punkt pierwszy Twojego postu: bohaterka opisu
    ma dowód, że NIE dostała pieniędzy, prawda?
    No to skarbówka ma doskonały powód, żeby się nie wychylać wszczynaniem
    postępowania w "nieistniejącej sprawie".
    Ergo, patrz jak poprzednio: poruszanie tej sprawy służy rozwodnieniu
    podstawowego problemu, który (nie powiem) jest ciekawy :>

    pzdr, Gotfryd