  • Data: 2007-02-19 20:23:43
    Temat: Publikowanie materiałów o artyście w celach promocyjnych
    Od: Tomasz Wysocki <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    prowadzę stronę internetową zawierającą między innymi informacje
    dotyczące wydarzeń kulturalnych mających odbyć się w moim mieście. Obok
    informacji tych często umieszczane są zdjęcia, związane z nimi. I z tym
    wiąże się moje pytanie: czy, jeśli jakiś grupa artystyczna/artysta
    posiada swoją stronę internetową, a na niej zdjęcia tej grupy/artysty
    i nie zastrzegła wyraźnie, że nie można kopiować tych zdjęć, a ja mam
    ochotę użyć jedno lub dwa z nich, w celu promowania występu tego
    artysty/grupy, grożą mi jakieś konsekwencje prawne?

    A jeśli potrzebuję zgody, to czy musi być ona wyrażona na piśmie. Czy
    może kontakt drogą mailową wystarczy?

    A jak to ma się w przypadku, gdy poproszę artystę, a on mi sam mailem te
    zdjęcia wyśle?

    Chodzi mi w tym poście o sytuację prawną, a nie o to, że "skoro wysłał
    to cie nie pozwie". Potrzebuję 100% gwarancji, ponieważ nie chcę
    ryzykować problemów, skoro stronę i tak prowadzę w formie wolontariatu.

    Nie wiem czy to istotne, ale przy zdjęciach jest podawane źródło.

    --
    Pozdrawiam, Tomasz Wysocki